Vyhlašujeme pátrání – hledá se autor
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Vyhlašujeme pátrání po autorech článků, DUMů a odkazů za oblast odborného vzdělávání. V případě, že naleznete někoho ve vašem okolí, kdo odpovídá níže uvedenému popisu, nebo máte podezření, že jste to právě vy, ohlaste tuto skutečnost co nejdříve na stránkách Metodického portálu.
Vyhlašujeme pátrání po autorech článků, DUMů a odkazů za oblast odborného vzdělávání. V případě, že naleznete někoho ve vašem okolí, kdo odpovídá níže uvedenému popisu, nebo máte podezření, že jste to právě vy, ohlaste tuto skutečnost co nejdříve na stránkách Metodického portálu.
autor
článek
střední odborné vzdělávání
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Růžena Pekařová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 22. 04. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Mgr. Jakub Horálek
22.4.2011
Komentář
Střední odborné školy (zvláště pak soukromé) si chrání hodně své know-how, zvláště pak své výukové postupy a materiály. Je to určitě pochopitelné, konkurence je zde obrovská.
Na druhé straně je to pro mnohé jejich kantory škoda, protože učitelé základních škol, gymnázií a předškolek využívají dnes Portál jako poměrně rozsáhlou databázi kvalitních materiálů, které vytvořili učitelé z praxe. Vyvíjení výukových materiálů pro Portál se po mnohé z nich stalo jedním ze silných motivačních faktorů k většímu zamýšlení se nad výukou.
Tyto materiály jsou ke stažení zdarma, bezbariérově (což se o mnohých dalších Portálech říci nedá), a hlavně materiály jsou svými licencemi jasně definované pro volné použití ve výuce bez obav z porušení autorských práv (Dost cenná deviza; spousta učitelů pořád vytváří „vlastní“ prezntace či texty na bázi neautorizovaných kompilací nebo je bezmyšlenkovitě stahují odkudkoli,aniž by věděli, zda mohou, přičemž tím jasně naráží na autorský zákon...).
Odborné školy ale určitě podcenili možnost využití Portálu jako prostoru pro PR své i oboru.
Žáci základních škol mají dnes velice scestné představy o náplních jednotlivých oborů a mnohé střední odborné školy mají nouzi o žáky.
Myslím, že by nebyl problém natočit např. krátká videa, kde by byl onen konkrétní obor popsán, popularizován a zároveň by se jednalo o jakýsi malý \"den otevřených dveří\", které školy houfně pořádají.
Byl by to výukový materiál? Určitě. Přivítali by jej učitelé ZŠ vyučující v rámci Člověk a svět práce „přípravu na povolání“. Zároveň je k tomuto i možno využít negarantovanou sekci Digifolia.
Na závěr musím konstatovat: učitelé středních odborných škol o Metodickém portálu pořád mnoho nevědí. Co jim říci? Třeba i toto: Materiály, které vloží na Portál, si mohou stáhnout stovky učitelů, a oni si zase mohou třeba stáhnout jejich. Říká se tomu „sdílení“, které je v tomto smyslu pozitivní. Navíc ony materiály se neztratí a tvoří zásobu konkrétního kantora, která s ním může putovat kamkoliv.
Na druhé straně je to pro mnohé jejich kantory škoda, protože učitelé základních škol, gymnázií a předškolek využívají dnes Portál jako poměrně rozsáhlou databázi kvalitních materiálů, které vytvořili učitelé z praxe. Vyvíjení výukových materiálů pro Portál se po mnohé z nich stalo jedním ze silných motivačních faktorů k většímu zamýšlení se nad výukou.
Tyto materiály jsou ke stažení zdarma, bezbariérově (což se o mnohých dalších Portálech říci nedá), a hlavně materiály jsou svými licencemi jasně definované pro volné použití ve výuce bez obav z porušení autorských práv (Dost cenná deviza; spousta učitelů pořád vytváří „vlastní“ prezntace či texty na bázi neautorizovaných kompilací nebo je bezmyšlenkovitě stahují odkudkoli,aniž by věděli, zda mohou, přičemž tím jasně naráží na autorský zákon...).
Odborné školy ale určitě podcenili možnost využití Portálu jako prostoru pro PR své i oboru.
Žáci základních škol mají dnes velice scestné představy o náplních jednotlivých oborů a mnohé střední odborné školy mají nouzi o žáky.
Myslím, že by nebyl problém natočit např. krátká videa, kde by byl onen konkrétní obor popsán, popularizován a zároveň by se jednalo o jakýsi malý \"den otevřených dveří\", které školy houfně pořádají.
Byl by to výukový materiál? Určitě. Přivítali by jej učitelé ZŠ vyučující v rámci Člověk a svět práce „přípravu na povolání“. Zároveň je k tomuto i možno využít negarantovanou sekci Digifolia.
Na závěr musím konstatovat: učitelé středních odborných škol o Metodickém portálu pořád mnoho nevědí. Co jim říci? Třeba i toto: Materiály, které vloží na Portál, si mohou stáhnout stovky učitelů, a oni si zase mohou třeba stáhnout jejich. Říká se tomu „sdílení“, které je v tomto smyslu pozitivní. Navíc ony materiály se neztratí a tvoří zásobu konkrétního kantora, která s ním může putovat kamkoliv.

Jaroslava Zámostná
25.4.2011
Komentář
Jsem autorkou děkolika DUMů, které byly
publikovány v sekci Základní vzdělávání.
Protože jsem si krátce vyzkoušela i práci
na SOU, rozhodla jsem poslat DUM i do sekce Odborného vzdělávání,kde je materiálů v porovnání s ostatními sekcemi opravdu jako šafránu.Neodradí některé autory třeba skutečnost, že i na přidělení recenzenta se čeká řadu dní a na uveřejnění materiálu i několik měsíců.
publikovány v sekci Základní vzdělávání.
Protože jsem si krátce vyzkoušela i práci
na SOU, rozhodla jsem poslat DUM i do sekce Odborného vzdělávání,kde je materiálů v porovnání s ostatními sekcemi opravdu jako šafránu.Neodradí některé autory třeba skutečnost, že i na přidělení recenzenta se čeká řadu dní a na uveřejnění materiálu i několik měsíců.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.