Technologiemi posílená individualizace výuky
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 31. 05. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Autor článku, pan Bořivoj Brdička, si od toho možná sliboval něco jiného. Přihrál mi odkaz na tento článek, a že prý se tu má řešit cíl vzdělávání. Asi se tu tak nějak řeší, ale IMO nezaměnitelným ministerským způsobem. Pár charakteristických citátů:
"Ty školy, které se skutečně chtějí vydat na cestu, jejímž cílem je připravovat žáky na život v současné všudypřítomnými technologiemi se vyznačující společnosti, dostanou brzy k dispozici podobný nástroj, jako mají např. školy v Británii či Irsku. NÚOV spolu s VÚP v rámci projektu Cesta ke kvalitě připravují evaluační nástroj Profil Škola21. ..."
Pokud nějaká škola chce dělat něco užitečného pro studenty, potřebuje k tomu jediný nástroj, a tím nástrojem jsou peníze. Za ty si by škola nakoupila to, co opravdu potřebuje. Jsem si jist, že "evaluační nástroj" by to nebyl. A velice by mě zajímalo, pokud školy v Británii či v Irsku něco takového opravdu mají k dispozici, jak moc o to stály a za jaké peníze si to koupily. A další citát, ještě vydařenější:
"Bez celkové státní koncepce koordinující větší množství různých opatření sice bude z počátku užitečný asi jen těm, kteří mají sami zájem, ale i to nakonec je lepší, než nic!"
Zde se s panem autorem rozcházím radikálně, neboť tvrdím, že pokud učitelé dostanou do rukou opravdové peníze, dokážou je účelně využít ve prospěch vzdělání studentů i BEZ celkové státní koncepce, zatímco pokud peníze nedostanou, zůstane celá "celková státní koncepce koordinující větší množství různých opatření" jen další buzerací.
Ostatně, o prospěšnosti a užitečnosti "celkových státních koncepcí koordinujících větší množství různých opatření" psal již L.N.Tolstoj ve Vojně a míru. Hledejte klíčová slova “die erste Kolonne marschiert” ...
Komentář
Bohužel jsem tuto, pro pana Kocourka tak typickou poznámku, zaznamenal až dnes. O to snadněji se mi reaguje. Dnes už všichni víme, za co byly peníze do škol utraceny a jak použitelné jsou za ně vyrobené DUMy.
Komentář
Nemluvě o tom, že tu máme další kolo a EU nabízí další finance na pořízení interaktivních tabulí - pro školu poměrně nákladných promítacích pláten a tvobu DUMů, o jejichž kvalitě lze dlouhosáhle polemizovat.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.