Chatbot EMA
4 zdařilé

Pohádky a jejich vliv na psychický vývoj dítěte

Autor
Lucie Staňková
Datum vložení
4. 12. 2018
35 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

dobro a zlo
migrační teorie
mýtus
pohádka
pohádkové archetypy

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Lucie Staňková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 24. 01. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Mgr. et Mgr. Aleš Franc 26.1.2011

Komentář

Vítám příspěvek zaměřený na pohádky z hlediska jejich vlivu na psychický vývoj dítěte. Pohádky jsou v psychoanalytických interpretacích (C.G. Jung, B. Bettelheim, M.L. von Franzová, u nás M. Černoušek) chápány jako nevědomé dědičné archetypy čili pravzory, což představuje jeden z několika významných přístupů ke zkoumání pohádkových motivů a syžetů.
Mám však několik připomínek k forměa obsahu zveřejnění tohoto příspěvku. Na jedné straně chápu, že celý text Lucie Staňkové má 58 stran, a tudíž je v této plné verzi na Portálu nezveřejnitelný, ale v souvislosti se zaměřením článku a jeho začleněním pod téma \"psychologie\" postrádám právě ty části, ve kterých jsou popisovány psychologické aspekty v pohledu na pohádky (např. \"psychologie v pohádkách\" nebo \"psychologický rozbor\" některé pohádky). Dle mého by tyto konkrétní pasáže velmi přispěly k možné inspiraci a využití pohádek učiteli v praktické výuce.
Kromě toho v uvedené Proppově typologii kouzelné pohádky je citováno pouze 30 syžetových funkcí, přestože ruský formalista jich ve svém objevném díle jmenuje 31. Zřejmě nedopatřením došlo ke splynutí dvou funkcí v jednu:
6. \"škůdce se snaží oklamat svou oběť, aby se zmocnil jí nebo jejího majetku\";
7. \"oběť podlehne úskoku a tím bezděčně pomáhá nepříteli\".
Toto ovšem jsou pouze drobnosti, které nic nemění na prospěšnosti zveřejnění tohoto článku.