Výsledky souhrnné analýzy k postavení dalšího cizího jazyka u ná
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v Evropě. Navrhuje možné řešení problematiky dalšího cizího jazyka v základním vzdělávání v České republice od školního roku 2012/2013. Tímto příspěvkem, který přehledem popisuje zjištění v rámci analýzy, uzavíráme publikování Souhrnné analýzy k postavení DCJ v rámci seriálu Další cizí jazyk u nás a v Evropě.
Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v Evropě. Navrhuje možné řešení problematiky dalšího cizího jazyka v základním vzdělávání v České republice od školního roku 2012/2013. Tímto příspěvkem, který přehledem popisuje zjištění v rámci analýzy, uzavíráme publikování Souhrnné analýzy k postavení DCJ v rámci seriálu Další cizí jazyk u nás a v Evropě.
další cizí jazyk
SERR
vícejazyčnost
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Kamila Sladkovská
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 22. 12. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Dagmar Csatová
23.12.2010
Komentář
Dobrý den, děkuji autorce za cenný příspěvek.
Bod 2/ uvítala bych konkrétní rady/informace/tipy, JAKOU odlišnou metodiku má vyučující použít při výuce DCJ. Nabízí se otázka - učí-li pedagog dva cizí jazyky (např. Aj-FrJ, AJ-NJ apod..), bude skutečně používat zcela odlišný přístup k výuce? A jak vůbec naše VŠ připravují budoucí učitele DCJ? Děkuji, DC
Bod 2/ uvítala bych konkrétní rady/informace/tipy, JAKOU odlišnou metodiku má vyučující použít při výuce DCJ. Nabízí se otázka - učí-li pedagog dva cizí jazyky (např. Aj-FrJ, AJ-NJ apod..), bude skutečně používat zcela odlišný přístup k výuce? A jak vůbec naše VŠ připravují budoucí učitele DCJ? Děkuji, DC
Mgr. Kamila Sladkovská
28.2.2011
Komentář
Dobrý den, předně děkuji za Vaši reakci! Zmínkou o odlišné metodice výuky dalšího cizího jazyka jsme chtěla hlavně upozornit na to, že při přípravě budoucích učitelů by se mělo zohlednit, zda učitelé budou daný jazyk vyučovat na ZŠ či SŠ v pozici prvního či druhého jazyka. A tím souvisí vaše další otázka, u které chci upozornit na skutečnost, že pokud jako učitel vyučuji žáka s jistou znalostí cizího jazyka nějaký další cizí jazyk, mám úplně jinou výchozí pozici, než když žák s cizím jazykem teprve začíná. Z předchozí výuky cizího jazyka si žák zcela určitě přináší učební strategie, které lze dále využít.
Tématem vícejazyčnosti a tím i postavením cizího jazyka, zda je vyučován jako první, druhý či třetí jazyk, se např. zabývá německý profesor Hans-Jürgen Krumm http://www.goethe.de/ins/...7.htm
děkuji, K. Sladkovská
Tématem vícejazyčnosti a tím i postavením cizího jazyka, zda je vyučován jako první, druhý či třetí jazyk, se např. zabývá německý profesor Hans-Jürgen Krumm http://www.goethe.de/ins/...7.htm
děkuji, K. Sladkovská
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.