Hrátky s knoflíky
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na činnosti a výrobky, při nichž hrají zásadní roli obyčejné knoflíky. V dnešní přetechnizované době drahých a někdy nefunkčních hraček se tak snažíme ukázat, jak se dají vyrobit zábavné a účelné pomůcky a krásné výrobky s takřka nulovými náklady. V úvodu je zmíněna krátká historie knoflíku, poté následují výše avizované náměty a v závěru jsou uvedeny nápady, jak se dá téma knoflíku dále rozvíjet a využít (například při odpoledních s rodiči…). Součástí jsou také námi vytvořené pracovní listy, šablona na stolní hru a na obrázky vytvořené pomocí knoflíků. Jelikož je příspěvek založen na práci s drobnými předměty, je důležité při každé aktivitě dbát ve zvýšené míře na bezpečnost. Aby nedošlo k poranění dětí, rovněž s tavnou pistolí pracuje pouze učitelka.
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na činnosti a výrobky, při nichž hrají zásadní roli obyčejné knoflíky. V dnešní přetechnizované době drahých a někdy nefunkčních hraček se tak snažíme ukázat, jak se dají vyrobit zábavné a účelné pomůcky a krásné výrobky s takřka nulovými náklady. V úvodu je zmíněna krátká historie knoflíku, poté následují výše avizované náměty a v závěru jsou uvedeny nápady, jak se dá téma knoflíku dále rozvíjet a využít (například při odpoledních s rodiči…). Součástí jsou také námi vytvořené pracovní listy, šablona na stolní hru a na obrázky vytvořené pomocí knoflíků. Jelikož je příspěvek založen na práci s drobnými předměty, je důležité při každé aktivitě dbát ve zvýšené míře na bezpečnost. Aby nedošlo k poranění dětí, rovněž s tavnou pistolí pracuje pouze učitelka.
pracovní činnosti
1
jemná motorika
knoflík
levné pomůcky
pohybové hry
předmatematické představy
sběratelství
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Markéta Šmydkeová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 15. 02. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Jaroslava Pachlová
15.2.2011
Komentář
To je opravdu inspirativní a vyčerpávající materiál. S dětmi knoflíky používám k jednoduchým pokusům a výrobě hraček, jako např. vámi uvedený \"neposedný knoflík\", což je vlastně setrvačník a prastará oblíbená hračka, dále jo-jo ze dvou knoflíků apod. Oblíbená je i hra \"ztracený knoflík\", kdy si děti ze sáčku vylosují originální knoflík a vymýšlejí příběh, kdo ho ztratil, kdo jej nosil... Děkuji - moc pěkné!

Jaroslava Pachlová
15.2.2011
Komentář
Doplňuji - dá se využít nejen v předškolní výchově.

Jana Kneřová
15.2.2011
Komentář
Na knoflíky doporučuji bazar v Melounové ulici, Praha 2, sběračka různorodých knoflíků stojí 5 Kč. My z nich doma zatím jen \"vaříme\".

Bohunka Trelová
26.2.2011
Komentář
Velice nápadité a inspirativní. Děkuji za nápady. Knoflíky miluji od dětství a rovněž je používám při hrách s dětmi. Opět jsem skvěle naladěna. Díky!

Mgr. Hana Pilařová
26.2.2011
Komentář
před několika lety knoflíkovala kolegyně z 1. stupně a děti nakonec psaly i \"příběh jednoho knoflíku\"

Marie Krausová
6.3.2011
Komentář
Velmi pěkně zpracovaný materiál. Podobně lze využít i víčka z pet láhví. Při své práci s dětmi v MŠ je používám téměř denně a děti to velmi baví. S knoflíky to určitě vyzkouším taky. Děkuji za nápad!
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Metodický materiál rozvíjí
digitální gramotnost
dítě
- dodržuje pravidla her a jiných činností
- řeší úkoly a situace, myslí kreativně, předkládá "nápady", stanovuje postupy/kroky řešení elementárních problémů
- zaměřuje se na to, co je z poznávacího hlediska důležité
- spolupracuje s ostatními, rozdělí si úkol s jiným dítětem
matematickou gramotnost
dítě
- hledá své vlastní postupy a strategie při řešení úkolu
- třídí objekty podle jednoduchých daných kritérií
- porozumí ústnímu zadání konkrétního úkolu s využitím obrázku
Doporučení - doplnit v některých případech ukázky pro děti ve formě obrázku (místo postupu)
- využívá své zkušenosti při řešení problému (metoda pokus-omyl)
- odhalí jednoduchý problém a vyjádří ho svými slovy
čtenářskou gramotnost
dítě
- doptává se, pokud něčemu nerozumí
- rozpozná správné a nesprávné řešení