Pozornost
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Poruchy učení se projevují nejen při osvojování čtení, psaní a počítání, ale jsou doprovázeny řadou dalších obtíží. Jednou z nich je i porucha pozornosti. Pokud chceme, aby se dítě učilo s porozuměním, musíme ho naučit koncentrovat pozornost.
Poruchy učení se projevují nejen při osvojování čtení, psaní a počítání, ale jsou doprovázeny řadou dalších obtíží. Jednou z nich je i porucha pozornosti. Pokud chceme, aby se dítě učilo s porozuměním, musíme ho naučit koncentrovat pozornost.
porucha pozornosti
pozornost
rozdíly
vnímání
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: PhDr. Kamila Balharová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 11. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Michaela Pakszysová
30.11.2010
Komentář
Pozornost patří mezi základní kognitivní funkce. Bez náležité hladiny pozornosti výsledky v učení budou nedostatečné. Existuje mnoho poruch pozornosti, týkající se soustředění a udržení pozornosti, vystupujících samostatně nebo s jinými přidruženými poruchami jak v AD/HD. K cvičení udržení pozornosti je možné využívat i her a sportovních činností jako například míčové hry, pingpong, tenis a jiné hry. Máme možnost ve školách využít i tréninků EEG Biofeedback. Jsou to tréninky práce mozku, které skoro stoprocentně zlepšují pozornost(Lubar 2007).Trénink se provádí za pomocí přístroje, který sleduje a hodnotí práci mozku a podává ji trenérovi i žákovi. Trenérovi formou křivek a čísel, žákovi zábavnou formou počítačové hry. Žák kontroluje hru pozorností, která má svůj obraz vzor v mozkové činnosti.Při dobré pozornosti hra se daří, dostává body a zvukovou nebo dotykovou odměnu. Při nedostatečné pozornosti úspěch ve hře mizí.V moderních přístrojích EEGBiofeedback je neomezené množství počítačových zajímavých her. Trenér (pedagog, speciální pedagog,psycholog) koučuje žáka, povzbuzuje k výhře. Opakováním tréninků se vzor mozkové činnosti zapamatuje a žák je pozornější. Je možné používat tuto metodu i u dětí s poruchami korových analyzátorů, s nedostatečným viděním, slyšením, poruchami čití, kognitivními, motorickými i mentálními poruchami.více na www.eeginstitut.cz.
MUDr.Michaela Pakszysová CSc.
MUDr.Michaela Pakszysová CSc.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.