Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Pozornost

Autor
PhDr. Kamila Balharová
Datum vložení
4. 12. 2018
13 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

porucha pozornosti
pozornost
rozdíly
vnímání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: PhDr. Kamila Balharová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 11. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Michaela Pakszysová 30.11.2010

Komentář

Pozornost patří mezi základní kognitivní funkce. Bez náležité hladiny pozornosti výsledky v učení budou nedostatečné. Existuje mnoho poruch pozornosti, týkající se soustředění a udržení pozornosti, vystupujících samostatně nebo s jinými přidruženými poruchami jak v AD/HD. K cvičení udržení pozornosti je možné využívat i her a sportovních činností jako například míčové hry, pingpong, tenis a jiné hry. Máme možnost ve školách využít i tréninků EEG Biofeedback. Jsou to tréninky práce mozku, které skoro stoprocentně zlepšují pozornost(Lubar 2007).Trénink se provádí za pomocí přístroje, který sleduje a hodnotí práci mozku a podává ji trenérovi i žákovi. Trenérovi formou křivek a čísel, žákovi zábavnou formou počítačové hry. Žák kontroluje hru pozorností, která má svůj obraz vzor v mozkové činnosti.Při dobré pozornosti hra se daří, dostává body a zvukovou nebo dotykovou odměnu. Při nedostatečné pozornosti úspěch ve hře mizí.V moderních přístrojích EEGBiofeedback je neomezené množství počítačových zajímavých her. Trenér (pedagog, speciální pedagog,psycholog) koučuje žáka, povzbuzuje k výhře. Opakováním tréninků se vzor mozkové činnosti zapamatuje a žák je pozornější. Je možné používat tuto metodu i u dětí s poruchami korových analyzátorů, s nedostatečným viděním, slyšením, poruchami čití, kognitivními, motorickými i mentálními poruchami.více na www.eeginstitut.cz.
MUDr.Michaela Pakszysová CSc.