Jak být dobrý třídní učitel
Autor
doc. PhDr. Soňa Hermochová, CSc.
Poskytovatel
Datum vložení
4.12.2018
0
0
3
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Téma „třídní učitel“ je skutečně široké a zahrnuje mnoho různých pohledů. Třídní učitel znamená něco jiného pro žáky, rodiče, ostatní kolegy, vedení školy, a pokud jsme sami třídní učitelé, zajímá nás vlastní pohled na sebe sama. Součástí profese je i kladení otázky, zda poznám, že jsem dobrý třídní učitel.
Téma „třídní učitel“ je skutečně široké a zahrnuje mnoho různých pohledů. Třídní učitel znamená něco jiného pro žáky, rodiče, ostatní kolegy, vedení školy, a pokud jsme sami třídní učitelé, zajímá nás vlastní pohled na sebe sama. Součástí profese je i kladení otázky, zda poznám, že jsem dobrý třídní učitel.
rodiče
třídní učitel
vedení školy
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: doc. PhDr. Soňa Hermochová, CSc.
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 19. 11. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Jiří Šperl
23.11.2010
Komentář
Proboha jen ne další \"zajímavý\" předmět na pedagogických fakultách. Absolvoval jsem jich dost. Třídní učitel může být prostě víc než učitel. A ten učitel to v sobě má a nebo ne. Proč někteří učitelé získávají třídnictví opakovaně a někteří ho nedostávají vůbec? Myslím, že v přístupu ke svým žákům je třeba více porozumění, empatie a třeba i snahy pro ně dělat trochu víc (výlety, kurzy, akce). A to se snad naučit nedá. Jde jen o to si to prostě ve škole užít. A já si to již 18 let užívám.

Kateřina Hasmanová
16.2.2011
Komentář
Nevím jak by šlo na třídnictví na VŠ připravit. Jsem třídní prvním rokem a jak bylo řečeno v předchozím komentáři - užívám si to!Komunikace s žáky a třídnické hodiny i exkurze, bohužel největší problémy mi činí právě ta Administrativa! A právě na tu by se mohlo vymezit pár hodin na VŠ.

Václav Fiala
22.8.2017
Komentář
Myslím, že titul knihy mluví za vše. K tomu, abych byl dobrý (tedy průměrný) třídní učitel mi opravdu postačí informace typu \"Třídní učitel má kompetence komunikační, tj. komunikuje se svými žáky\" a podobně. Škoda, že publikace nenabízí více praktických podnětů, které by třídní učitel skutečně ocenil.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.