Jak a proč v budoucnu měnit rámcové vzdělávací programy
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Příspěvek nabízí odborný pohled na budoucí revize rámcových vzdělávacích programů. Úpravy RVP mohou být z pohledu autora, člena koncepčního odboru MŠMT, šancí na to, aby obsah vzdělávání neustále jen nepřibýval. Proto je nutné se ptát, proč se žáci mají tomu či onomu učit, jaké jsou cíle současné školy, co od ní všichni společně očekáváme. Není to zase tak teoretický a odtažitý rébus, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Příspěvek nabízí odborný pohled na budoucí revize rámcových vzdělávacích programů. Úpravy RVP mohou být z pohledu autora, člena koncepčního odboru MŠMT, šancí na to, aby obsah vzdělávání neustále jen nepřibýval. Proto je nutné se ptát, proč se žáci mají tomu či onomu učit, jaké jsou cíle současné školy, co od ní všichni společně očekáváme. Není to zase tak teoretický a odtažitý rébus, jak by se mohlo na první pohled zdát.
cíle vzdělávání
revize kurikula
revize RVP
úpravy RVP
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Jindřich Kitzberger
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 07. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Alžběta Palatinová
2.8.2010
Komentář
Oba články týkající se případné revize kurikula jsou zajímavé, vedou k zamyšlení a diskuzi. S cílem vzdělávání souvisí i otázka gramotnosti. Jak je postavena gramotnost případně evaluační standard u dětí předškolního věku, které odcházejí do první třídy ZŠ, kde je čeká převážně psaní, počítání a čtení?
A. Palatinová
A. Palatinová

Vladimír Václavík
31.8.2010
Komentář
Znakem dobré školy je inovativní přístup k tvorbě vlastního kurikula. Znakem dobrého ministerstva by měl být inovativní přístup k RVP. Stávající (mám na mysli ten pro ZV) by si úpravy už zasloužil. Například:
1. Text lze redukovat, vzdělávací obsahy zestručnit.
2. Věnovat pozornost nasměrování didaktických postupů. Poměr mezi \"co učit\" a \"jak učit\" vůbec neodpovídá požadavkům na zpracování kurikula.
3. Jeden odstavec věnovaný tendencím ve vzdělávání je nepostačující. Chybí mj. odvolání na známé 4 pilíře vzdělávání, z toho důvodu je i většina ŠVP opomíjí.
1. Text lze redukovat, vzdělávací obsahy zestručnit.
2. Věnovat pozornost nasměrování didaktických postupů. Poměr mezi \"co učit\" a \"jak učit\" vůbec neodpovídá požadavkům na zpracování kurikula.
3. Jeden odstavec věnovaný tendencím ve vzdělávání je nepostačující. Chybí mj. odvolání na známé 4 pilíře vzdělávání, z toho důvodu je i většina ŠVP opomíjí.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.