Chatbot EMA
5 skvělé

Připravenost pedagogů pro inkluzivní vzdělávání

Autor
Iva Strnadová
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

inkluzivní vzdělávání
připravenost a postoje pedagogů
sebereflexe

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Iva Strnadová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 18. 10. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Koubek 21.10.2010

Komentář

Přijímání různosti, podpora potřebným a rozvoj talentu nadaných jedinců je stále 13. komnata. Na okraj autorkou nastíněné cesty upozorňuji na jeden často opakovaný fakt: k inkluzívnímu přístupu dovedou měkké způsoby (mentoring, koučing, sebereflexe a reflexe vlastní práce) POUZE KVALITNÍ A SEBEVĚDOMÉ LIDI.
Takové školy uvítají jedině v případě, že oblast vzdělávání a příprava pedagogických pracovníků získá prestiž. Ta vznikne na základě radikálního zvýšení atraktivity povolání učitele/-lky: nástroji k jejímu dosažení jsou: vývoj a sdílení moderních a účinných metod a forem výchovy a vzdělávání, technologií, otevřenost systému vzdělávání novým impulzům, informovanost, participace na věcech, které se pedagogů týkají - profesní samospráva a otevřený poradní orgán složený s ministerských úředníků, vysokoškolských pedagogů a učitelů počátečního vzdělávání s významným poradním hlasem a sekretariátem - dále podpora učitele, transparentní hodnocení dle kariérního řádu, moderní a přísně hodnocený management škol, možnost vyměnit ředitele školy podle kritérií, která budou pokrývat výsledky žáků, posun žáků, autoevaluaci školy, personální politiku a další vzděláváníučitelů, profesní a další klíčové dovednosti.
Jiná cesta je stanovit inkluzívní standard a integrační funkci školy monitorovat, vyhodnocovat, podporovat zavádění přijímajícího prostředí tlakem zvnějšu. To by bylo ovšem cestou do pekel...
Jak autorky uvádějí, úspěch inkluzívní školy spočívá v přijetí této myšlenky pedagogy. Pokud si učitelky a učitelé nevytknou přijímající, zdravou a otevřenou školu na štít svůj, své školy, svých profesních organizací a asociací, zřejmě se posunu k evropskému standardu jen tak nedočkáme. A přitom na brány škol klepe stále více diverzifikovaná mládež a děti!
Petr Koubek
Alžběta Palatinová 30.10.2010

Komentář

Článek hodnotím za velmi přínosný vzhledem k jeho aktuálnosti. Řešení problematiky inkluzivního vzdělávání by se mělo stát samozřejmostí pro všechny pedagogy. Hodně závisí na postoji ředitele školy, na tom, jaké podmínky pro inkluzi vytvoří.
manneken pis 10.6.2011

Komentář

„Věříme, že všichni žáci mají právo na vzdělávání v běžných školách, v heterogenních skupinách?\" - Dobrý dotaz. Což takhle jej zobecnit a ptát se, zda mají právo být vzděláváni v homogenních skupinách, pokud o to STOJÍ (a pokud nestojí o zařazení do skupiny heterogenní). Když onehdy v U.S.A. bojovali proti segregaci pomocí školních autobusů, nakonec se už nikoho na nic neptali.


„Přál/a bych si tuto možnost i pro své dítě?“ - TENTO dotaz by měl být pokládán všem ministrům a ministryním školství. A podle odpovědi dále postupováno ...


„Bez osobního přesvědčení učitelů totiž inkluzivní vzdělávání nemá v České republice šanci.“ - Děkuji autorkám za tento náznak optimismu.

Vít Steklý 2.11.2012

Komentář

Nejlepší řešení, které nakrmí evropského vlka a naše česká koza zůstane celá je toto: Všechny děti nastupující do základní školy nastoupí primárně do Inkluzívní ZŠ. Tou se rozumí současná Speciální ZŠ, kde se vyučují žáci bez ohledu na rasu, inteligenci a zdravotní postižení. V tomto typu školy mohou žáci absolvovat základní vzdělávání a budou si moci dosyta užít všech výhod inkluzívního vzdělávání. Pro vstup na SŠ budou mít jistě dostatečnou kvalifikaci. Ti žáci, kteří budou mít vyšší ambice a budou chtít získávat větší kvantum informací bez inkluzívního obohacování budou moci přestoupit po výtečném absolvování prvního ročníku IZŠ do jedenáctiletého gymnázia. To bude zřízeno v budovách současných ZŠ. Zde se budou moci nerušeně připravovat na studium VŠ. Našemu školství tato reforma jistě prospěje více, než probíhající likvidace speciálního školství.

Mgr. Zdeněk Sotolář 3.11.2012

Komentář

Jen doufám, že Národní plán nepovede k jednostrannému zrušení speciálních škol bez současného zrušení víceletých gymnázií: jedině tak můžeme vytvořit pro všechny žáky ono přirozené a nerestriktivní prostředí. A naopak: mají-li mít žáci právo na vzdělávání v selektivním prostředí víceletých gymnáziích, nechť zůstane pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami podobná možnost.