Přírodovědná inteligence, její diagnostika a podpora
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Článek stručně představuje teorii rozličných inteligencí Howarda Gardnera a přírodovědnou inteligenci. Diskutuje o postavení dítěte s přírodovědnou inteligencí ve třídě, škole i v rodině. Upozorňuje na problematiku hodnocení a navrhuje dbát na to, aby hodnocení bylo tzv. spravedlivé i k inteligencím (jako je např. portfoliové hodnocení). Upozorňuje na skutečnost, že k rozvíjení přírodovědné inteligence jsou v současnosti nezbytné mimoškolní a zájmové aktivity a představuje některé z nich. Pro učitele je snad nejzajímavější, že poskytuje nástroj k diagnostice přírodovědné inteligence.
Článek stručně představuje teorii rozličných inteligencí Howarda Gardnera a přírodovědnou inteligenci. Diskutuje o postavení dítěte s přírodovědnou inteligencí ve třídě, škole i v rodině. Upozorňuje na problematiku hodnocení a navrhuje dbát na to, aby hodnocení bylo tzv. spravedlivé i k inteligencím (jako je např. portfoliové hodnocení). Upozorňuje na skutečnost, že k rozvíjení přírodovědné inteligence jsou v současnosti nezbytné mimoškolní a zájmové aktivity a představuje některé z nich. Pro učitele je snad nejzajímavější, že poskytuje nástroj k diagnostice přírodovědné inteligence.
Asociace malých debrujárů ČR
biologická olympiáda
didaktika biologie
Projekt Krajina domova
přírodovědná inteligence
Sněm dětí ČR
teorie rozmanitých inteligencí
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Kateřina Jančaříková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 01. 02. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Miroslav Melichar
1.2.2011
Komentář
Upozornění na přírodovědnou inteligenci je významné a mělo by jistě získat odezvu ve škole. Nicméně tento koncept vyvolává určité pochybnosti: jde určitě o vrozenou dispozici jako je třeba hudební nadání? To je asi příliš vyhraněné tvrzení.
Praktičtější poznámka: Přírodní věda není jen biologie a dnešní biologie není zdaleka sbírání šišek nebo motýlů. Přírodní vědy jsou také chemie nebo fyzika a jejich technické aplikace. Zájem o přírodu u menšího dítěte může být úvodem k zájmu o přírodní vědy nebo techniku. Mimo jiné jde o fakt, že čistých biologů nebo ekologů společnost moc nezaměstná. Podpora zájmu o přírodu, rozvoj schopnosti pozorovat, provádět jednoduché pokusy je jistě na místě. Zájem o přírodu se snad týká aspoň trošku týká spousty dětí - nejen vyjímečných jedinců (je pravda, že ty je na místě zvlášť podpořit).
Praktičtější poznámka: Přírodní věda není jen biologie a dnešní biologie není zdaleka sbírání šišek nebo motýlů. Přírodní vědy jsou také chemie nebo fyzika a jejich technické aplikace. Zájem o přírodu u menšího dítěte může být úvodem k zájmu o přírodní vědy nebo techniku. Mimo jiné jde o fakt, že čistých biologů nebo ekologů společnost moc nezaměstná. Podpora zájmu o přírodu, rozvoj schopnosti pozorovat, provádět jednoduché pokusy je jistě na místě. Zájem o přírodu se snad týká aspoň trošku týká spousty dětí - nejen vyjímečných jedinců (je pravda, že ty je na místě zvlášť podpořit).
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.