Důvody realizace výchovy k udržitelnému rozvoji
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Článek seznamuje učitele s odbornými východisky a důvody realizace výchovy k udržitelnému rozvoji. Zabývá se tématy jako ekologická krize, stres ekosystému, nosná kapacita prostředí a altruismus. Text tvoří teoretický rámec pro praktický příspěvek „Výchova k trvale udržitelnému rozvoji: Model údolí v lese”, který na tento příspěvek volně navazuje.
Článek seznamuje učitele s odbornými východisky a důvody realizace výchovy k udržitelnému rozvoji. Zabývá se tématy jako ekologická krize, stres ekosystému, nosná kapacita prostředí a altruismus. Text tvoří teoretický rámec pro praktický příspěvek „Výchova k trvale udržitelnému rozvoji: Model údolí v lese”, který na tento příspěvek volně navazuje.
autoregulace ekosystému
ekologická krize
homeostáze
nosná kapacita prostředí
stres ekosystému
udržitelný rozvoj
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Kateřina Jančaříková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 07. 06. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Tereza Vošahlíková
7.6.2010
Komentář
Dovoluji si polemizovat se závěrečnou myšlenkou článku: je naše (česká) úroveň udržitelného chování skutečně vysoká? Sice jsme se naučili třídit a (tradičně) nepliveme na ulici, ale naše spotřební chování je jednou z hlubokých příčin neudržitelného rozvoje. Pozitivní motivace ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj je sice příjemnější než strašák systémového kolapsu, ale útěcha z vysoké úrovně udržitelného chování Čechů by mohla působit jako nebezpečné alibi, že je vše vlastně v pořádku. V horším případě b mohla přispět ke xenofobním tendencím odsuzování kultur, jejichž standard se nepodobá našemu.

Jana Kneřová
7.6.2010

Jan Zouhar
8.6.2010
Komentář
Konečně mi někdo srozumitelně vysvětlil podstatu tohoto problému. Děkuji.

Růžena Pekařová
8.6.2010
Komentář
V této oblasti čeká na děti hodně nového a my učitelé se budeme \"muset\" učit s nimi. A co teprve rodiče....

Lucie Slejšková
8.6.2010
Komentář
Tereza Vošahlíková polemizuje se závěrem článku - zajímavý impuls, díky! Co si o tom myslíte ostatní? Diskutujeme zde: http://diskuze.rvp.cz/vie...3&t=15143.

Michal Munduch
14.8.2011
Komentář
Zdravím, právě píši diplomku ohledně realizace EVVO na ZŠ. Chtěl bych se zeptat - VUR byl implementován do průřezového tématu EVVO, nebo se stal/stane samostatným průřezovým tématem? Děkuji :)
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.