Chatbot EMA
4 zdařilé

Čeština pro malé cizince na dosah

Autor
Petra Procházková
Datum vložení
4. 12. 2018
82 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

cizinci
čeština
projekt

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Petra Procházková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 30. 10. 2009
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jakub Horálek 30.10.2009

Komentář

Pí Procházkové gratuluji k praktickému projektu. Mně je záhadou, proč takových jazykovek není více. Mnoho dětí cizinců (drtivá většina je \"mimounijních\") přichází do škol s minimální znalostí jazyka a víceméně se věří, že se \"nějak rozmluví\". Nebylo by od věci, kdyby povinně absolvovali pro tento účel zřízené speciální školy, kterýžto půlrok by se jim započítával do povinné školní docházky.
Petra Procházková 30.10.2009

Komentář

Mockrát děkuji za pochvalu, pane Horálku. Nejsme ale komerční jazykovka nýbrž nezisková organizace. Jsem si také vědoma toho, že celkový problém by si zasloužil globálnější koncepci, ale jako skoro všechno v životě: Je to o penězích. Různé organizace (MŠMT, kraje, neziskové organizace, Střediska integrace menšin,...)se o nějaké jazykové kurzy snaží, ale připadá mi to, že pravá ruka neví, co dělá levá. Příští rok bychom se chtěli v rámci programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pokusit alespoň pro Středočeský kraj o systematičtější a rozšířenější výuku češtiny pro tyto skupiny. V plánu jsou i kurzy pro učitele, které by je měly připravit na práci s cizincem.
Jakub Horálek 30.10.2009

Komentář

Opravdu by to chtělo intenzivní podporu v této oblasti. Dnes musí každý cizinec žádající o trvalý pobyt vykázat základní jazykové znalosti, nicméně žáci nastupující na ZŠ často nevykazují ani úroveň A1 podle \"referenčního rámce\".

S ohledem na přibývající počet cizinců by se mělo asi počítat s nějakým koncepčním řešením v podobě povinných kursů pro děti cizinců, asi částečně nebo plně dotovaných. Zajímavé údaje možno naleznout na http://migraceonline.cz/e-knihovna/?x=2192660.

Přeji Vám hodně zdaru.