Předmět PRAXE v novém kabátě
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Předmět praxe je odborným předmětem, ve kterém žáci vykonávají především praktické činnosti, které jim umožňují ověřovat si v praxi teoretické vědomosti a poznatky získané v odborných předmětech, poznávat pracovní postupy a podmínky jednotlivých dílčích operací a posuzovat vhodnost volby různých postupů, nástrojů a podmínek. Tento předmět se vyučuje v oboru strojírenství a je zařazen do prvních tří ročníků čtyřletého studia a je dotován třemi vyučovacími hodinami v prvním ročníku a čtyřmi vyučovacími hodinami ve druhém a třetím ročníku. Jeho cílem je skloubit teoretické znalosti s každodenní strojírenskou praxí. Při práci žáků ve větších skupinách dochází často k tomu, že někteří pracují aktivně a jiní se pouze vezou. Proto jsme se rozhodli že změníme styl práce a budeme žáky motivovat zadáním určitého problému a rozdělíme skupinu na dvojice. Při práci ve dvojicích se žáci snaží zadaný úkol plnit co nejlépe. Jejich snahu kladně ovlivňuje i určitý prvek soutěživosti. Tato metoda umožňuje rozvíjet kompetence k řešení problému, kompetence komunikativní, kompetenci sociální a personální. Při praktické výuce všichni zhotovují stejnou strojní součástku, ale každá dvojice má k dispozici jiný nástroj, jiný typ stroje a volí si vlastní technologický postup. Na závěr žáci společně vyhodnotí, který technologický postup je nejlepší a který nástroj a typ stroje jsou nejvhodnější.
Předmět praxe je odborným předmětem, ve kterém žáci vykonávají především praktické činnosti, které jim umožňují ověřovat si v praxi teoretické vědomosti a poznatky získané v odborných předmětech, poznávat pracovní postupy a podmínky jednotlivých dílčích operací a posuzovat vhodnost volby různých postupů, nástrojů a podmínek. Tento předmět se vyučuje v oboru strojírenství a je zařazen do prvních tří ročníků čtyřletého studia a je dotován třemi vyučovacími hodinami v prvním ročníku a čtyřmi vyučovacími hodinami ve druhém a třetím ročníku. Jeho cílem je skloubit teoretické znalosti s každodenní strojírenskou praxí. Při práci žáků ve větších skupinách dochází často k tomu, že někteří pracují aktivně a jiní se pouze vezou. Proto jsme se rozhodli že změníme styl práce a budeme žáky motivovat zadáním určitého problému a rozdělíme skupinu na dvojice. Při práci ve dvojicích se žáci snaží zadaný úkol plnit co nejlépe. Jejich snahu kladně ovlivňuje i určitý prvek soutěživosti. Tato metoda umožňuje rozvíjet kompetence k řešení problému, kompetence komunikativní, kompetenci sociální a personální. Při praktické výuce všichni zhotovují stejnou strojní součástku, ale každá dvojice má k dispozici jiný nástroj, jiný typ stroje a volí si vlastní technologický postup. Na závěr žáci společně vyhodnotí, který technologický postup je nejlepší a který nástroj a typ stroje jsou nejvhodnější.
frézování
odborná praxe
práce ve dvojici
technologický postup
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Jiří Fanta
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 08. 09. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.