Cizích slov se nebojíme, mnoho o nich přece víme!
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Pracovní list s úkoly, v nichž si žáci prověří, jak rozumějí přejatým slovům. Při plnění čtvrtého úkolu je zapotřebí, aby měli k dispozici SSČ.
Pracovní list s úkoly, v nichž si žáci prověří, jak rozumějí přejatým slovům. Při plnění čtvrtého úkolu je zapotřebí, aby měli k dispozici SSČ.
cizí slova
Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost
synonyma
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Lenka Mikulášová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 12. 08. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Marcela Burešová
26.9.2010
Komentář
Dobrý den. Zajímalo mě, jaký typ pracovního listu hodnotí vysoko i sami recenzenti portálu RVP, proto se dívám na materiál paní Mikulášové. Oceňuji, že v ne příliš rozsáhlém pracovním listu je možné si procvičit mnoho cizích slov, přičemž je potřeba je správně uvést po stránce významu i formy. Nepříjemně mě však překvapuje, že jeden z nejsilnějších nešvarů většiny učebnicových textu přehlíží v tomto materiálu autorka i recenzentii: je zcela opomenuta PRAGMATICKÁ složka "textu", což znamená, že věty a souvětí v materiálu uvedené skutečným TEXTEM NEJSOU, neboť nenesou opravdové sdělení, jsou to pouze izolované výroky. Málo povzbuzují k hlubšímu přemýšlení k sociální interakci, málo se vztahují ke skutečným problémům a ke zkušenostem žáků. Bohužel se opět spíš podobají testovým úlohám - podle mého soudu toto prostě nedostatečně rozvíjí klíčové kompetence zakotvené v RVP. Nepíši to proto, abych upřednostnila pouze svůj pohled na věc, ale vyjadřuji zklámání nad tím, že kompetence jsou pro nás stále ještě podružné a spíš jsou formalitou. Uvítám diskuzi na toto téma. S pozdravem Marcela Burešová

Marcela Burešová
26.9.2010
Komentář
Pardon, mýlím se, vysoko hodnotí materiál pouze jeden uživatel. Přesto výše uvedenou diskuzi považuji za potřebnou. MB

Růžena Pekařová
27.9.2010
Komentář
Dle osvědčeného "v jednoduchosti je krása" prijímám tento DUM jako vyhovující. Vždyť s materiálem podobného charakteru se dá ještě dál pracovat. Tak chápu i ostatní DUMy.

Radomíra Němcová
8.6.2011
Komentář
Myslíte tím, že by bylo lepší vymyslet souvislý text plný přejatých slov?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.