Komunikace
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Prezentace doplněná o cvičení seznamuje žáky s komunikací a jejím dělením.
Prezentace doplněná o cvičení seznamuje žáky s komunikací a jejím dělením.
haptika
komunikace
mimika
mluvená komunikace
psaná komunikace
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Radek Štěpán
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 15. 04. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: prezentace
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Jan Zouhar
18.4.2010
Komentář
Domnívám se, že prezentace má vážné nedostatky"
1) neuvádíte všechny faktory komunikace - proxemika, posturologie,
2) neuvádíte důležitý faktor komunikace - činy a jednání
3) důležitou složkou komunikace je naslouchání - Odborná literatura uvádí, že 50 % doby komunikace tvoří naslouchání.
4) co považuji za největší nedostatek: pracovní list je zaměřen na zopakování vědomostí, které předkládáte. Není přeci u dětí na základní škole důležité znát jednotlivé nástroje (vyjmenovat druhy neverbální komunikace), ale umět je využívat. Pracovní listy by měly být zaměřeny na aktivity, které povedou k tomu, že si žáci VYZKOUŠÍ jednotlivé formy komunikace. Spoustu takových aktivit můžete najít v knize Josef Valenta. Učíme (se) komunikovat. Kladno: AISIS, 2005 Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Výuka komunikace není podle mne hlavně o výuce znalostí, ale DOVEDNOSTÍ.
1) neuvádíte všechny faktory komunikace - proxemika, posturologie,
2) neuvádíte důležitý faktor komunikace - činy a jednání
3) důležitou složkou komunikace je naslouchání - Odborná literatura uvádí, že 50 % doby komunikace tvoří naslouchání.
4) co považuji za největší nedostatek: pracovní list je zaměřen na zopakování vědomostí, které předkládáte. Není přeci u dětí na základní škole důležité znát jednotlivé nástroje (vyjmenovat druhy neverbální komunikace), ale umět je využívat. Pracovní listy by měly být zaměřeny na aktivity, které povedou k tomu, že si žáci VYZKOUŠÍ jednotlivé formy komunikace. Spoustu takových aktivit můžete najít v knize Josef Valenta. Učíme (se) komunikovat. Kladno: AISIS, 2005 Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Výuka komunikace není podle mne hlavně o výuce znalostí, ale DOVEDNOSTÍ.

Jan Zouhar
18.4.2010
Komentář
Očekávaný výstup, který uvádíte:
"dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky" - jak ho ve vaší hodině naplníte? Co se změní na komunikaci žáka po vaší hodině?
"dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky" - jak ho ve vaší hodině naplníte? Co se změní na komunikaci žáka po vaší hodině?

Jan Zouhar
18.4.2010
Komentář
Vámi stanovený výstup:
dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky - jak ho naplníte?
Co se smění na komunikaci žáka po vaší hodině?
dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky - jak ho naplníte?
Co se smění na komunikaci žáka po vaší hodině?

Marie Štechová
16.12.2010
Komentář
Docela mi u chybí druhy nonverbální komunikace, jako jsou dopravní značky, semafor, kouřové signály, majáky,... To přeci také patří do nonverbální komunikace. A myslím, že by bylo dobré, kdyby žáci sami vyzkoušeli různými druhy komunikovat na dané téma.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.