"Výtvarka" není běžné vyučování
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Na praktických příkladech autor demonstruje možnosti moderního pojetí výtvarné výchovy.
Na praktických příkladech autor demonstruje možnosti moderního pojetí výtvarné výchovy.
identita
smyslové vnímání
výtvarná výchova
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Šimon Brejcha
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 21. 09. 2005
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Petra Kameníková
1.3.2010
Komentář
Dobrý den. Musím souhlasit s autorem, že dnes je výtvarná výchova o něčem jiném než dřív. Není správné hodnotit pouze vizuální stránku, ale především co přinese samotnému dítěti. Mení důležitý výsledek, ale proces samotný. Líbí se mi, že autor srovnává i jiné formy umění, které s výtvarkou souvisí. A řeší komunikaci. Ta je opravdu důležitá při výchově a proto záleží, jak umí pedagog s žáky mluvit a diskutovat. Žák by měl mít pocit, že není omezený a může svobodně vyjádřit,co si myslí a uskutečnit to.

Kateřina Tichá
4.3.2010
Komentář
Souhlasím - tak by to asi mělo vypadat, že si žák odnese zajímavou vzpomínku a hlavně bezprostřední zážitek uměleckého procesu. Mě osobně nadchlo cvičení nazvané \"Motání\" a to včetně toho, jak se autor nechal unést radostí z dobře vydařené lekce. Neopakovatelnost společného díla a nemožnost ho v celé kráse uchovat jinak než jen na fotografiích by mě jako potenciálního žáka určitě utkvěly v paměti. Jinak opravdu oceňuji schopnost žáků spolupracovat, to určitě vyžaduje dlouhá léta výchovy.

Jana Langerová
4.3.2010
Komentář
S autorem, p. Brejchou, musím jen souhlasit a děkuji za příspěvek. Mám podobné zkušenosti. S trochou \"drzosti\" si dovolím odkaz na blog \"Umění je tu proto, aby kladlo otázky\".

Irena Měšťanová
17.1.2020
Komentář
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.