Píšeme i, í, nebo y, ý?
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Ověřování znalostí psaní i, í, y, ý po obojetných souhláskách prostřednictvím různých úkolů. Vhodné pro 3. ročník.
Ověřování znalostí psaní i, í, y, ý po obojetných souhláskách prostřednictvím různých úkolů. Vhodné pro 3. ročník.
slovo příbuzné
vyjmenované slovo
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Božena Holubová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 24. 03. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: prezentace
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Lubomír Šára
24.3.2010
Komentář
Dobrá aktivitka využitelná postupně na SmartBoardu. Jen mě zarazil slide 11 - co když ve třídě učí chudák učitel - muž? Má diktát vynechat? :-)
Božena Zezulková
24.3.2010
Komentář
Děkuji za komentář i správnou připomínku. Malá úprava v zadání je určitě nutná.
Dagmar Csatová
25.3.2010
Komentář
Klíčová slova - překlep : vyjmenovanÉ slova????
Božena Zezulková
25.3.2010
Komentář
Ano, jde jen o překlep. Správně mělo být vyjmenované slovo. Děkuji za postřeh.
Martin Rusek
25.3.2010
Komentář
Také bych chtěl ocenit kreativní přístup, mnoho předkládaných aktivit najde uplatnění na interaktivních tabulích. Dovolte mi však jeden dotaz. Není série slovních spojení, která žáci pouze přepisují už přežitek? Ve výuce přírodovědných předmětů postupujeme právě tak, že se od podobných aktivit upouští, jsou nahrazovány spíše smysluplnějšími úlohami propojenými kontextem. Nepůsobil by ve smyslu motivace lépe souvislý text, kde by se vyskytovaly některé gramatické jevy? Samozřejmě je to složitější na přípravu, nemusí se podařit procvičit tolik obratů, zároveň ale žáci mají vše v kontextu, sami se o pravopisu budou muset rozhodovat právě v takových situacích. - Je to spíše můj dotaz do pléna, prosím o případné vyvedení z omylu. Mr
Lenka Trunečková
29.3.2010
Komentář
Mám potřebu polemizovat s panem kolegou Ruskem. Nejsem sice češtinář, ale matematik, ale shledávám při výuce těchto dvou předmětů shodné prvky, zatímco ostatní přírodověda vyžaduje určitě jiné přístupy - volné bádání, shledávání informací, třídění atd. Čj a M jsou takové základní pilíře. Když napíše diplomovou práci člověk neznalý pravidel Čj, je to práce analfabeta. Takže to je úkolem učitelů Čj a M - dostat do dětí, pokud možno časně, všechna základní pravidla a dostatečně je tam zafixovat.(Bylo by neefektivní v diplomové práci kontrolovat podle pravidel všechny jednoduché jazykové jevy. Také internet Vám jistě už naznačil, jak hrůzná je úroveň českého jazyka mezi lidmi.)
Tak a teď k tomu zafixování. Já vím, že dril je vzdělávací metoda spíše pro zvířátka. Ale na vojně našel své opodstatnění a v rozumné míře je to velmi účinná metoda i pro nácvik užití jednoduchých jevů v českém jazyce či matematice. Tady se moc hodí procvičená kvantita. A v Čj je ji zbytečné obalovat omáčkou, když ke zdůvodnění jevu stejně dítě musí použít jen onu dvojici slov.
Tak a teď k tomu zafixování. Já vím, že dril je vzdělávací metoda spíše pro zvířátka. Ale na vojně našel své opodstatnění a v rozumné míře je to velmi účinná metoda i pro nácvik užití jednoduchých jevů v českém jazyce či matematice. Tady se moc hodí procvičená kvantita. A v Čj je ji zbytečné obalovat omáčkou, když ke zdůvodnění jevu stejně dítě musí použít jen onu dvojici slov.
Svatopluk Mareš
30.3.2010
Komentář
Já bych zde polemizoval o používání slova "kreativita". Kreativní motivaci, která vyburcuje děti k tvořivé činnosti, nelze posuzovat podle kreativity, kterou vyvinul učitel při vytváření učebního materiálu.
Jako příklad bych rád uvedl materiál (http://dum.rvp.cz/materialy/sifrovane-zpravy-vyjmenovana-slova.html), ve kterém je stejné učivo v graficky chudším rámci, ale o to "kreativnější" je nadstavba, která je dětem nabízena.
Jako příklad bych rád uvedl materiál (http://dum.rvp.cz/materialy/sifrovane-zpravy-vyjmenovana-slova.html), ve kterém je stejné učivo v graficky chudším rámci, ale o to "kreativnější" je nadstavba, která je dětem nabízena.
Lenka Trunečková
30.3.2010
Komentář
Ano, v tom s Vámi naprosto souhlasím. Kreativitu nelze měřit barevností, postupným prolínáním nebo blikáním stránek. Směřuje to k podbízení se. Samozřejmě dnes, kdy jsou děti přesycovány všemožnými médii, je velmi obtížné upoutat jejich zájem k obyčejnému textu. Na druhou stranu se děti musí od vychovatelů dozvědět, že v životě budou muset plnit povinnosti, a nebude to vždy to, co je bude bavit.
Svatopluk Mareš
30.3.2010
Komentář
V mnohém s Vámi souhlasím, myslím si ale, že dovednost pro plnění povinností nelze rozvíjet rozhodně tím, že dětem zadám úkol tohoto typu a s větou: "V životě budete muset překousnout horší věci.." je nechám, ať se s tím poperou?
Pro rozvíjení podobných dovedností se mi v praxi osvědčilo spíše využívat různé metody DV.
A ještě ke komentáři pana kolegy - máte naprostou pravdu, souvislý text v kontextech je 100% lepší. Použil jste označení "přežitek" pro přepisování slov, jak ale vidíte v mnohých učebnicích, "přežitky" přežívají vesele dál! :-) Někdy se zdá, že přeživší přežitky se přetransformovaly na "zážitky".
A nejen v učebnicích...
Do kategorie přežitků bych zařadil i vyvrcholení aktivit výrazným nápisem DIKTÁT! Má nahnat rovnou strach? Nebo povzbudit k překonání překážky a řešení problému?
Závěrem jen sděluji svůj malý postřeh, že pomocí prožitků - lze dobře naučit přežitky :-)))
Pro rozvíjení podobných dovedností se mi v praxi osvědčilo spíše využívat různé metody DV.
A ještě ke komentáři pana kolegy - máte naprostou pravdu, souvislý text v kontextech je 100% lepší. Použil jste označení "přežitek" pro přepisování slov, jak ale vidíte v mnohých učebnicích, "přežitky" přežívají vesele dál! :-) Někdy se zdá, že přeživší přežitky se přetransformovaly na "zážitky".
A nejen v učebnicích...
Do kategorie přežitků bych zařadil i vyvrcholení aktivit výrazným nápisem DIKTÁT! Má nahnat rovnou strach? Nebo povzbudit k překonání překážky a řešení problému?
Závěrem jen sděluji svůj malý postřeh, že pomocí prožitků - lze dobře naučit přežitky :-)))
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.