Chatbot EMA
2 průměrné

Píšeme i, í, nebo y, ý?

Autor
Mgr. Božena Holubová
Datum vložení
22. 3. 2018
18 0 9
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

slovo příbuzné
vyjmenované slovo

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Božena Holubová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 24. 03. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: prezentace
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Lubomír Šára 24.3.2010

Komentář

Dobrá aktivitka využitelná postupně na SmartBoardu. Jen mě zarazil slide 11 - co když ve třídě učí chudák učitel - muž? Má diktát vynechat? :-)
Božena Zezulková 24.3.2010

Komentář

Děkuji za komentář i správnou připomínku. Malá úprava v zadání je určitě nutná.
Dagmar Csatová 25.3.2010

Komentář

Klíčová slova - překlep : vyjmenovanÉ slova????
Božena Zezulková 25.3.2010

Komentář

Ano, jde jen o překlep. Správně mělo být vyjmenované slovo. Děkuji za postřeh.
Martin Rusek 25.3.2010

Komentář

Také bych chtěl ocenit kreativní přístup, mnoho předkládaných aktivit najde uplatnění na interaktivních tabulích. Dovolte mi však jeden dotaz. Není série slovních spojení, která žáci pouze přepisují už přežitek? Ve výuce přírodovědných předmětů postupujeme právě tak, že se od podobných aktivit upouští, jsou nahrazovány spíše smysluplnějšími úlohami propojenými kontextem. Nepůsobil by ve smyslu motivace lépe souvislý text, kde by se vyskytovaly některé gramatické jevy? Samozřejmě je to složitější na přípravu, nemusí se podařit procvičit tolik obratů, zároveň ale žáci mají vše v kontextu, sami se o pravopisu budou muset rozhodovat právě v takových situacích. - Je to spíše můj dotaz do pléna, prosím o případné vyvedení z omylu. Mr
Lenka Trunečková 29.3.2010

Komentář

Mám potřebu polemizovat s panem kolegou Ruskem. Nejsem sice češtinář, ale matematik, ale shledávám při výuce těchto dvou předmětů shodné prvky, zatímco ostatní přírodověda vyžaduje určitě jiné přístupy - volné bádání, shledávání informací, třídění atd. Čj a M jsou takové základní pilíře. Když napíše diplomovou práci člověk neznalý pravidel Čj, je to práce analfabeta. Takže to je úkolem učitelů Čj a M - dostat do dětí, pokud možno časně, všechna základní pravidla a dostatečně je tam zafixovat.(Bylo by neefektivní v diplomové práci kontrolovat podle pravidel všechny jednoduché jazykové jevy. Také internet Vám jistě už naznačil, jak hrůzná je úroveň českého jazyka mezi lidmi.)
Tak a teď k tomu zafixování. Já vím, že dril je vzdělávací metoda spíše pro zvířátka. Ale na vojně našel své opodstatnění a v rozumné míře je to velmi účinná metoda i pro nácvik užití jednoduchých jevů v českém jazyce či matematice. Tady se moc hodí procvičená kvantita. A v Čj je ji zbytečné obalovat omáčkou, když ke zdůvodnění jevu stejně dítě musí použít jen onu dvojici slov.
Svatopluk Mareš 30.3.2010

Komentář

Já bych zde polemizoval o používání slova "kreativita". Kreativní motivaci, která vyburcuje děti k tvořivé činnosti, nelze posuzovat podle kreativity, kterou vyvinul učitel při vytváření učebního materiálu.
Jako příklad bych rád uvedl materiál (http://dum.rvp.cz/materialy/sifrovane-zpravy-vyjmenovana-slova.html), ve kterém je stejné učivo v graficky chudším rámci, ale o to "kreativnější" je nadstavba, která je dětem nabízena.
Lenka Trunečková 30.3.2010

Komentář

Ano, v tom s Vámi naprosto souhlasím. Kreativitu nelze měřit barevností, postupným prolínáním nebo blikáním stránek. Směřuje to k podbízení se. Samozřejmě dnes, kdy jsou děti přesycovány všemožnými médii, je velmi obtížné upoutat jejich zájem k obyčejnému textu. Na druhou stranu se děti musí od vychovatelů dozvědět, že v životě budou muset plnit povinnosti, a nebude to vždy to, co je bude bavit.
Svatopluk Mareš 30.3.2010

Komentář

V mnohém s Vámi souhlasím, myslím si ale, že dovednost pro plnění povinností nelze rozvíjet rozhodně tím, že dětem zadám úkol tohoto typu a s větou: "V životě budete muset překousnout horší věci.." je nechám, ať se s tím poperou?
Pro rozvíjení podobných dovedností se mi v praxi osvědčilo spíše využívat různé metody DV.
A ještě ke komentáři pana kolegy - máte naprostou pravdu, souvislý text v kontextech je 100% lepší. Použil jste označení "přežitek" pro přepisování slov, jak ale vidíte v mnohých učebnicích, "přežitky" přežívají vesele dál! :-) Někdy se zdá, že přeživší přežitky se přetransformovaly na "zážitky".
A nejen v učebnicích...
Do kategorie přežitků bych zařadil i vyvrcholení aktivit výrazným nápisem DIKTÁT! Má nahnat rovnou strach? Nebo povzbudit k překonání překážky a řešení problému?
Závěrem jen sděluji svůj malý postřeh, že pomocí prožitků - lze dobře naučit přežitky :-)))