Chatbot EMA
4 zdařilé

Čtení s porozuměním

Autor
Mgr. Zdeněk Vlk
Datum vložení
22. 3. 2018
22 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtení s porozuměním
hra
skupinová práce
spolupráce

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Zdeněk Vlk
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 25. 02. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Dagmar Csatová 25.2.2010

Komentář

Jak jednoduché a užitečné, díky.
Pavlína Hublová 25.2.2010

Komentář

Díky za psací písmo. Toho není nikdy dost :-)
Ondřej Hausenblas 25.2.2010

Komentář

Moc si cením toho, když se dětem dávají celé věty a když ty věty taky dávají smysl - a tohle všecko co je v tom pracovním listu, mohou děti ve třídě v hodině rovnou taky udělat!
Nevyznám se v elementárním psaní a čtení dost na to, abych uměl něco z toho komentovat, ale napadlo mě, že děti potřebují pro své čtení a čtenářství ještě víc: aby nejen věty, ale celá stránka dávala smysl, co nejdříve to jde. Tedy i ve chvíli,kdy ji ještě ani celou nepřečtou! Totiž aby si zvykaly, že slova, věty, text se čtou proto, že se něco úplně dozvíme, nebo se potěšíme, a že to chvíli trvá, musíme se chvíli snažit. Tak to bylo, dokud číst neuměly - nikdo jim nepředčítal věty, natož slova, která nebyla v situaci, v kontextu. To by mrňata utekla si hrát s kostkami. Ale bylo třeba chvíli vydržet poslouchat. A ani člověk, který číst umí dobře, nečte jen slovo, jen větu - i nápis na obchodě je v kontextu: "Biopotraviny" znamená "tady si je můžu koupit!" a opravdu tam můžu jít.
Jen v době, kdy je čtení nejtěžší - když se učíme písmenka, slova, věty, se náhle vyskytují věty, které skoro smysl nedávají - je dobře, že pracovní list pana kolegy Vlka neobsahuje žádnou Emu s masem (to on dobře ví proč). Ale nešel by z celého listu udělat malý příběh, nebo situace někde na hřišti, v lese atp.?
Chytneme se všichni za ruce. Mašinka táhne vozy. Společně zahoukáme jako vlak. Jedeme vlakem na výlet. Jedeme kolem třídy. Pustíme se a běžíme do lesa. Jdeme lesem a sbíráme houby. Podívej, mám tolik malých hříbků! Mícháme v hrnci houbovou polívku. Zamáváme krásnou větví na vlak. Chytneme se a jedeme zpátky domů.
Já nevím: šlo by to? Aby děti neztratily z obzoru, že na stránce je celý příběh, nejen instrukce a úkony cvičné.
Děti, které později nečtou, nemají rády čtení a neprokoušou se knížkou, totiž nejsou navyklé, že úsilí o čtení přinese milé plody: zážitek z příběhu, ze společného popovídání o zážitku, a z tvorby vlastních příběhů. Ono se to v třetí až páté třídě těžko napravuje, a v šesté až deváté se to skoro už dohnat nedá. Dá se učitelům - a dětem - ve vyšších ročnících pomoci už v první třídě?