Digitální stopy
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu Internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži identit. Materiál pojednává o vzniku, rizicích i možnostech předcházení nepříjemných následků, které s sebou přinášejí digitální stopy.
Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu Internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži identit. Materiál pojednává o vzniku, rizicích i možnostech předcházení nepříjemných následků, které s sebou přinášejí digitální stopy.
bezpečnost
etika
internet
soukromí
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Michal Černý
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 11. 11. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: prezentace
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Ondřej Neumajer
11.11.2009
Komentář
Výborně. DUM na téma, které zde na Metodickém portálu patrně asi ještě nezaznělo a přitom je velice důležité.
Osobně bych doporučoval při výuce rozšířit 7. snímek, který vybízí ke cvičení a tudíž k aktivitě žáků. Na toto téma jde dělat s dětmi celé detektivní příběhy a hledat a především vyhodnocovat důležité informace o konkrétních osobách.
Osobně bych doporučoval při výuce rozšířit 7. snímek, který vybízí ke cvičení a tudíž k aktivitě žáků. Na toto téma jde dělat s dětmi celé detektivní příběhy a hledat a především vyhodnocovat důležité informace o konkrétních osobách.
Lucie Poláková
13.11.2009
Komentář
Myslím, že Váš DUM by na výbornou ocenilo i velké množství rodičů. Je stále mnoho těch, kteří ani netuší.....
Lukáš Križko
13.11.2009
Komentář
Osobně bych tento problém nezveličoval a vůbec ne adoroval. Osobně mám trochu problém s morální stránkou věci. Spíše bych toto téma postavil na tom, co všechno na internetu děláš a zda si jsi vědom následků svého jednání.
Je to, co děláš morálně dobré? A do jaké míry je on-line aktivita na webu shodná/rozdílná s reálným životem. Otázka, zda bys stejnou věc, kterou děláš na webu, udělal i v reálném životě, je mnohem důležitější, než to, že si jsi vědom své stopy na internetu.
Co si o tom myslíte?
Je to, co děláš morálně dobré? A do jaké míry je on-line aktivita na webu shodná/rozdílná s reálným životem. Otázka, zda bys stejnou věc, kterou děláš na webu, udělal i v reálném životě, je mnohem důležitější, než to, že si jsi vědom své stopy na internetu.
Co si o tom myslíte?
Lucie Poláková
13.11.2009
Komentář
To by mohl být námět na další DUM. Inspirace pro autora, nebo pro další autory. Co tohle téma založit v diskusích? Myslím, že by bylo zajímavé si sdělit zkušenosti. Sama bych něco málo měla, ale myslím, že by to nebyl komentář k tomuto DUMU, o kterém každopádně za týden na třídních schůzkách svého syna rodičům řeknu.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.