Srovnání středověkého chápání světa s obdobím novověku
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Na základě přehledné názorné tabulky žáci vidí hlavní rozdíly v chápání světa a člověka ve středověku a novověku.
Na základě přehledné názorné tabulky žáci vidí hlavní rozdíly v chápání světa a člověka ve středověku a novověku.
antika
antropocentrismus
humanismus
naturalismus
supranaturalismus
theocentrismus
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jan Zouhar
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 09. 04. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Lukáš Križko
9.4.2008
Komentář
Tento materiál je velmi strohý a schematický. Navíc není podmětem k žádné větší aktivitě. Vytváří v dětech velmi zjednodušené závěry. Problematika středověkého a novověkého života dá na několik knih a spousty diplomových prací a tento pracovní list toto shrne do tří sloupců. Myslím, že by bylo záhodno ve studentech přestat pěstovat zjednodušené a schematizující pohledy.

Petr Hopfinger
23.4.2008
Komentář
S hodnocením pana Križka nemohu souhlasit. Materiál je strohý a vytváří zjednodušené závěry. Je ale přehledný a systematický. Jak si pak Križko představuje výuku jinak, než jako značné zjednodušování a schematizování reality? Zná snad nějakou učebnici, či monografii, která realitu nezjednodušuje a neschematizuje? Já totiž ne.

Lukáš Križko
23.4.2008
Komentář
Zjednodušování a schematizování používají povětšinou totalitní systémy. Studenti na gymnáziu by měli být seznámení s mnohem vrstevnatějšími pohledy na danou problematiku. Pakliže jim předáme předžvíkanou a zjednodušenou pravdu, naučíme je maximálně přijímat informace bulvárního typu. Ideální materiál do spotřební a konzumní společnosti.

Zdeněk Sotolář
23.4.2008
Komentář
Popis pracovního postupu.
Chceme-li na někoho otrávit, připravíme lektvar podle zaručeného receptu. Nejdříve autora zprudka osmahneme ideologickým škatulkováním (totalita), aby bylo hned jasno, co je to za lumpa. Pak pro dobrou chuť okořeníme nějakou líbivou, ale zato nicneříkající frázi (vrstevnaté pohledy), samozřejmě nemusí být čerstvá. Nakonec celé zahustíme moukou hrubkou a ozdobíme listem voňavého pleonasmu (spotřební a konzumní). Nečtěte, prosím, nalačno.
Chceme-li na někoho otrávit, připravíme lektvar podle zaručeného receptu. Nejdříve autora zprudka osmahneme ideologickým škatulkováním (totalita), aby bylo hned jasno, co je to za lumpa. Pak pro dobrou chuť okořeníme nějakou líbivou, ale zato nicneříkající frázi (vrstevnaté pohledy), samozřejmě nemusí být čerstvá. Nakonec celé zahustíme moukou hrubkou a ozdobíme listem voňavého pleonasmu (spotřební a konzumní). Nečtěte, prosím, nalačno.

Lukáš Križko
24.4.2008
Komentář
Já Vám úpřímně řečeno vůbec nerozumím. Co jste vlastně chtěl tímto příspěvkem říci? Mím cílem není někoho otrávit, ale zamyslet se, zda podobné schématizující pravdy (zvlášť v dějepise) nejsou politicky řečeno problematické. Opravdu si myslím, že je potřeba dát dětem širší pohled na jednotlivé období... toť vše.

Jana Morávková
25.4.2008
Komentář
Myslím, že zde nikdo nikoho nenutí materiály používat - proto jsou tyto debaty celkem bezpředmětné. Pane Křižko, jako netotalitní učitelka bych vás ráda upozornila na hrubou chybu "mím" a "úpřimně" - ale debatovat o ní nemusíme :-) Hodně sil a dobrých nápadů všem tvořivým kolegům.

Lukáš Križko
29.4.2008
Komentář
Je samozřejmostí, že se do diskuse nemusím zapojit. Můžu také tento materiál nepoužít, jako nemusím používat další jiné materiály. Je to naše právo. Stejně jako právo na vypnutí televize, když nesouhlasím s jeho programem, nebo jsou mně proti srsti postoje, které tato televize prezentuje. Zároveň tak rezignuji na další možnost, kterou nabízí tento portál, a to pomáhat si růst. Tuto diskusi neberu jako cestu k osočení kolegů, nebo ukázce mojí (ne)dokonalosti, ale jako možnost rozpoutat větší diskusi nad tím co učíme. Zda existuje jiná možnost, jak látku uchopit. Je-li možnost diskutovat, rád ji využiji. Otázka zní, zda je někdo, kdo opravdu chce diskutovat.

Jakub Horálek
5.5.2008
Komentář
Je faktem, že toto není vlastně pracovní list v tom pravém slova smyslu, protože jediné, co s ním studenti mohou dělat, je, že si jej vlepí do sešitu. Ale je otázkou, zda tento materiál aspiroval na něco více. Berme ho takový, jaký je. Pro mě jde o výpisky, které můžu použít např. k tomu, aby mi ušetřily čas s diktováním poznámek. Mohu je studentům rozdat a nad jednotlivými tezemi diskutovat.Eventuelně je mohu rozdat a nechat studenty, aby mi do příští hodiny vysvětlili určitá klišé a třeba nesrozumitelné fráze vlastními slovy.Když poslouchám referáty nebo vidím jejich webové stránky s učivem, přesně k takovému schematismu sklouzávají a na základě takovýchto poznámek vůbec neví, o čem mluví. Čili zpět k materiálu – Jaques le Goff to fakt není,ale přečtěte si některé učebnice.
S materiálem jde tudíž podniknout spoustu věcí, jde jen o to jej využít správným směrem, i třeba jiným, než zamýšlel autor. V tom spočívá kreativita metodického využití.
S materiálem jde tudíž podniknout spoustu věcí, jde jen o to jej využít správným směrem, i třeba jiným, než zamýšlel autor. V tom spočívá kreativita metodického využití.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.