Chatbot EMA
1 slabé

Názvosloví anorganických sloučenin - pracovní sešit

Autor
Kateřina Crháková
Datum vložení
22. 3. 2018
39 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

anorganická chemie
názvosloví
pracovní sešit

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
1 slabé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Kateřina Crháková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 17. 09. 2009
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 10.6.2010

Komentář

Vážená paní kolegyně, přečetl jsem Vámi připravený materiál a rád bych se k němu vyjádřil. Oceňuji Váš čas, který jste přípravě věnovala, jedná se o slušnou sbírku vzorců. Možná se mnou budete souhlasit, že chemie by neměla být ný natý itý. Promiňte, ale k tomu Vámi připravený materiál vede. Popravdě nevidím rozdíl mezi jakýmikoli skripty anorganické chemie ještě z fakulty, které učitel může použít. Jedinou výhodou je, že už vzorce nemusí přepisovat. Rád bych Vám nabídnul svou pomoc ve vylepšení Vašeho surového materiálu o didaktický aspekt. Věřím, že s trochou nápadů můžeme texty přepracovat na velice učitečné.
Miroslav Melichar 11.6.2010

Komentář

Připojuji se k názoru p.kolegy Ruska, ale možná myslíme každý něco absolutně jiného.
Já bych navrhoval buď celý materiál označit za určený pro maturanty z chemie nebo ho rozdělit a asi 1/3 doporučovat pro všehcny žáky a 2/3 pro maturanty. Ale i v části pro maturanty bych doporučoval ubrat.
JInak vzorec CaSiO3 vnímám jako křemičitan - je to opravdu podvojný oxid? Bromid-trifluorid uhličitý a podobné deriváty methanu nejsou soli - i když principy názvosloví solí na ně platí.
Martin Rusek 18.6.2010

Komentář

Pane doktore, přecejen myslíme trochu něco jiného, i když částečně s Vámi souhlasím. Neprocházel jsem materiál vzorec po vzorci, a tak mi unikly Vámi zmiňované nedostatky. Souhlasím s Vámi, že, co do množství vzorců, je aktivita velmi obsáhlá. Autorka může namítnout, že jde pouze o příklady k procvičení. V takovém případě pak předkládaný materiál přestává být aktivitou, jde pouze o stránku cvičebnice bez inovace. Moje původní myšlenka šla spíše po transformaci učiva vzorců. Vy souhlasíte s podobnou výukou název-vzorec a vzorec-název a další hned an další látku?
Miroslav Melichar 18.6.2010

Komentář

Pane kolego, narážíte obecně na problém DUMů: je zveřejněný pracovní list hlavní aktivita v určitém tématu nebo jen kousíček v širším kontextu? Komentář autora, že jde o materiál pro věk 16-19 let je pro G zcela nadbytečný. (To ještě neznamená, že to pak musí všichni dělat stejně). Podobně by bylo přínosem, kdyby dvěma větami charakterizoval použítí materiálu recenzent - systém hvězdiček je celkem k ničemu. Můj ředitel mi říká: Co od toho chceš- je to prostě úložiště! - nemohlo by to být něco víc?
Mě spíše v současné době zaměstnává jiná otázka: náročnost požadavků zejména v oblasti názvosloví. Hodnotil jsem novou učebnici pro 8.tř. (viz blogy.rvp.cz), kde se žáci jako první učí vzorce jako SF6 a IF7 a pak oxokyseliny chloru, v jednom z nedávných DUMů mají žáci ZŠ tvořit sumární vzorce alkenů a alkynů až po decen (mám dojem, ža tam je chybně deken) a dekyn, zde běžný žák G má psát thiokyseliny a podvojné oxidy. Je to rozumné? Mám dojem, že čím víc naši žáci ch.názvosloví zkoušejí ignorovat, tím víc se toho do nich snažíme nacpat. Vyhrajeme to takhle? Pak dojdeme až k tomu, že diskutujeme mezi sebou, co je vlastně správně (a někdy se ne a ne dohodnout).
Miroslav Melichar 18.6.2010

Komentář

Nějak mi vypadla 1 věta: ... pro G zcela nadbytečný. Podle mě by autor měl stručně komentovat vhodné zařazení materiálu ve výuce. (To ještě neznamená ...)
Jiří Vedral 24.9.2010

Komentář

dobrý den,
Proč nepoužíváte u zadání palladnatý, tellurovodíková?
J.VEDRAL