Ekobludiště 1
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Pracovní list, ve kterém jsou děti barevně odlišným obtažením vyznačených linií nenásilnou formou vedeny ke sběru a třídění odpadů. Současně je podporován rozvoj grafomotoriky a upevňování početní orientace v oboru do 6.
Pracovní list, ve kterém jsou děti barevně odlišným obtažením vyznačených linií nenásilnou formou vedeny ke sběru a třídění odpadů. Současně je podporován rozvoj grafomotoriky a upevňování početní orientace v oboru do 6.
bludiště
papír
plasty
třídění a sběr odpadů
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Ludmila Jakubcová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 28. 04. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Svatopluk Mareš
2.5.2009
Komentář
Jednotlivé druhy plastů a papíru by se měly alespoň obměňovat různé druhy PETlahví a druhy výrobků z papíru.
Každé dítě na prac. listě sbírá pouze jeden druh "odpadu" na své cestě - je potřeba nabízet dětem možnost výběru tak, aby musely řešit nějaký problém!
Při cestě chybí možnost volby (jak odpadu, tak cesty kudy půjde dál) - dítě pouze obtáhne čáru a automaticky sebere vše na ní.
V podstatě se během celého průchodu "bludištěm" nemusí zamyslet.
Každé dítě na prac. listě sbírá pouze jeden druh "odpadu" na své cestě - je potřeba nabízet dětem možnost výběru tak, aby musely řešit nějaký problém!
Při cestě chybí možnost volby (jak odpadu, tak cesty kudy půjde dál) - dítě pouze obtáhne čáru a automaticky sebere vše na ní.
V podstatě se během celého průchodu "bludištěm" nemusí zamyslet.
Ludmila Jakubcová
4.5.2009
Komentář
Děkuji za váš názor. Jistě, pokud je dítě schopno sledovat křížící se linii, není "nic snadnějšího" než ji úplně jednoduše obtáhnout. Pokud však toto "bludiště" předložíte 3 - 4 letému dítěti, věřte, že pro něj bude problémem každá "křižovatka" a naprosto stejné předměty na cestě mu tedy budou napomáhat v orientaci. Rovněž pouhé obtažení linie, které se v pozdějším věku jeví jako naprostá banalita, činí mnoha (i pětiletým) dětem opravdu velký problém. Při samostatné práci některé děti opomenou i ten fakt, že byly vyzvány ke změně barvy kreslícího materiálu při "sběru" dalšího druhu odpadu. Mojí chybou je, že jsem skutečnost, že list je určen spíše pro mladší děti předškolního věku, přímo neuvedla do anotace. Nevím, s jak starými dětmi předškolního věku máte osobní pedagogické zkušenosti. Zdá se mi však, že nejen veřejnost, ale i mnoho odborných lektorů, kteří vedou semináře pro učitelky z MŠ, má dojem, že předškolní děti jsou 5-6 leté.
Svatopluk Mareš
4.5.2009
Komentář
Možná pro mě byla zavádějící Vaše slova v anotaci. Slova "obtažením vyznačených linií" ve mě evokovala skutečně pouhé obtažení linií :-) (možná právě Vámi uváděný věk dětí je vysvětlením, že se mýlím). V každém případě bych přece jen zpestřil škálu "odpadu" - a to právě kvůli nízkému věku dětí :-) Jinak Vám přeji hodně trpělivosti s Vašimi malými svěřenci :-)
Ludmila Jakubcová
5.5.2009
Komentář
Děkuji. Vaše připomínka mě přinejmenším inspirovala k vytvoření dalšího materiálu. Jen aby později zcela zbytečně nedošlo k nějakému nedorozumění, sděluji, že na tento materiál navazují další tři již schválené ke zveřejnění (se shodnými obrázky). PS: Netušila jsem, že jsou materiály pro MŠ zajímavé (sledované) i vyučujími druhého stupně základních škol. V každém případě si Vašeho zájmu a postřehů cením :-)
Svatopluk Mareš
5.5.2009
Komentář
Milá paní kolegyně, Vaše práce v MŠ je základem vzdělávání dětí, vy jim dáváte první stavební kameny, na kterých my pak dále budujeme jejich osobnosti. Je proto nezbytné sledovat vzdělávání v každém věku a souvislostech. Vaše práce je i pro "druhostupňového" učitele inspirativní a už mám vytvořené také "bludiště" (tedy spíš labyrint o osobních rozhodnutích v otázkách řešení problému drog atd.) pro své děti v sedmé třídě... :-) Takže děkuji i já Vám.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.