Vyjmenovaná slova - příbuzná slova
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Doplňovačky k přiřazování slov s y, ý po obojetných souhláskách ke slovům vyjmenovaným. Žák v doplňovačce vybarvuje určenou barvou příslušná příbuzná slova, která přiřadí k danému vyjmenovanému slovu. Listy můžeme také vytisknout, slova vystříhat a poté je žáci přiřazují k vyjmenovaným slovům například na magnetické tabuli.
Doplňovačky k přiřazování slov s y, ý po obojetných souhláskách ke slovům vyjmenovaným. Žák v doplňovačce vybarvuje určenou barvou příslušná příbuzná slova, která přiřadí k danému vyjmenovanému slovu. Listy můžeme také vytisknout, slova vystříhat a poté je žáci přiřazují k vyjmenovaným slovům například na magnetické tabuli.
doplňovačka
příbuzná slova
Vyjmenovaná slova
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Lubomír Šára
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 07. 03. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Jan Voda
10.3.2010
Komentář
V moderní pedagogice se často diskutuje o potřebě smysluplnosti učebních činností. Vybarvit pestře plochu A4 snad může žáky zaujmout jako výtvarná aktivita, ale z hlediska očekávaného výstupu, jímž je PSANÍ i/y, mi tento DUM příliš smysl nedává.
Obávám se, že materiál pana Šáry je nejstahovanější jen proto, že na něj uživatelé portálu šestnáct tisíckrát klikli omylem - v očekávání něčeho originálního, inovativního nebo alespoň duchaplného.
Lituji, že nelze hodnotit nula hvězdičkami... :-(
Obávám se, že materiál pana Šáry je nejstahovanější jen proto, že na něj uživatelé portálu šestnáct tisíckrát klikli omylem - v očekávání něčeho originálního, inovativního nebo alespoň duchaplného.
Lituji, že nelze hodnotit nula hvězdičkami... :-(
Lubomír Šára
16.3.2010
Komentář
Vážený pane kolego, děkuji za Váš názor. Já osobně rozhodně nepodceňuji inteligenci stahovatelů tohoto DUMu. Na okraj pro Vás: prvotní využití souboru je přímo na počítači - žákovské stanici, kde žáci například ve dvojici vybarvují příslušné řady příbuzných slov. Pokud nemáte ve třídě počítače, či je nechcete použít, lze listy vytisknout a slova vystříhat. Pastelkami podobně jako Vy jsme listy ani v jednom školním roce nevybarvovali. To je skutečně ztráta času. Co se týče metodického postupu doplňování i/y po obojetných souhláskách, zkuste třeba http://malotridka.ic.cz/8-cesky-jazyk/vyjmenovana-slova/.
Inovativnost, originalita či duchaplnost? Spíš bych hledal v každé pomůcce, kterou chci s dětmi využít, zda splní to, co potřebuji, a v daném čase. Mnohé hodně originální pomůcky jsou k ničemu, alespoň v mém případě. Ale každý jsme jiný a i proto je zde toto úložiště - můžeme nejen vybírat, ale také předělávat a dodělávat.
Pěkný den.
Inovativnost, originalita či duchaplnost? Spíš bych hledal v každé pomůcce, kterou chci s dětmi využít, zda splní to, co potřebuji, a v daném čase. Mnohé hodně originální pomůcky jsou k ničemu, alespoň v mém případě. Ale každý jsme jiný a i proto je zde toto úložiště - můžeme nejen vybírat, ale také předělávat a dodělávat.
Pěkný den.
Jindřich Strejček
16.3.2010
Komentář
Dobrý den, pánové, domnívám se, že kromě toho, že zde publikujete učební materiály, také diskutujete o smysluplnosti a funkčnosti jejich využití ve výuce má význam. Někdy by pomohlo vidět využití DUM v kontextu celé vyučovací hodiny. Co někdy utrousit přípravu na výuku s využitím DUM na http://wiki.rvp.cz/Sborovna/5Pripravy_na_vyuku/1.st/CJ ? A třeba přidat i nějakou reflexi o tom, jak to šlo, co fungovalo a co ne. Bylo by cenné, kdyby se zde od vás časem mohli něco přiučit i naši studenti učitelství.
Jan Zouhar
16.3.2010
Komentář
Nejsem učitelem na prvním stupni, ale mám vnučky a těm jsem to dal. Pomohlo jim to v naučení vybraných slov. Takže já děkuji.
Jan Novotný
10.4.2010
Komentář
Téměř všechny Vaše materiály jsem využil a díky za ně.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.