Chatbot EMA
4 zdařilé

Vyjmenovaná slova - příbuzná slova

Autor
Lubomír Šára
Datum vložení
22. 3. 2018
69 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

doplňovačka
příbuzná slova
Vyjmenovaná slova

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Lubomír Šára
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 07. 03. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Voda 10.3.2010

Komentář

V moderní pedagogice se často diskutuje o potřebě smysluplnosti učebních činností. Vybarvit pestře plochu A4 snad může žáky zaujmout jako výtvarná aktivita, ale z hlediska očekávaného výstupu, jímž je PSANÍ i/y, mi tento DUM příliš smysl nedává.
Obávám se, že materiál pana Šáry je nejstahovanější jen proto, že na něj uživatelé portálu šestnáct tisíckrát klikli omylem - v očekávání něčeho originálního, inovativního nebo alespoň duchaplného.
Lituji, že nelze hodnotit nula hvězdičkami... :-(
Lubomír Šára 16.3.2010

Komentář

Vážený pane kolego, děkuji za Váš názor. Já osobně rozhodně nepodceňuji inteligenci stahovatelů tohoto DUMu. Na okraj pro Vás: prvotní využití souboru je přímo na počítači - žákovské stanici, kde žáci například ve dvojici vybarvují příslušné řady příbuzných slov. Pokud nemáte ve třídě počítače, či je nechcete použít, lze listy vytisknout a slova vystříhat. Pastelkami podobně jako Vy jsme listy ani v jednom školním roce nevybarvovali. To je skutečně ztráta času. Co se týče metodického postupu doplňování i/y po obojetných souhláskách, zkuste třeba http://malotridka.ic.cz/8-cesky-jazyk/vyjmenovana-slova/.
Inovativnost, originalita či duchaplnost? Spíš bych hledal v každé pomůcce, kterou chci s dětmi využít, zda splní to, co potřebuji, a v daném čase. Mnohé hodně originální pomůcky jsou k ničemu, alespoň v mém případě. Ale každý jsme jiný a i proto je zde toto úložiště - můžeme nejen vybírat, ale také předělávat a dodělávat.
Pěkný den.
Jindřich Strejček 16.3.2010

Komentář

Dobrý den, pánové, domnívám se, že kromě toho, že zde publikujete učební materiály, také diskutujete o smysluplnosti a funkčnosti jejich využití ve výuce má význam. Někdy by pomohlo vidět využití DUM v kontextu celé vyučovací hodiny. Co někdy utrousit přípravu na výuku s využitím DUM na http://wiki.rvp.cz/Sborovna/5Pripravy_na_vyuku/1.st/CJ ? A třeba přidat i nějakou reflexi o tom, jak to šlo, co fungovalo a co ne. Bylo by cenné, kdyby se zde od vás časem mohli něco přiučit i naši studenti učitelství.
Jan Zouhar 16.3.2010

Komentář

Nejsem učitelem na prvním stupni, ale mám vnučky a těm jsem to dal. Pomohlo jim to v naučení vybraných slov. Takže já děkuji.
Jan Novotný 10.4.2010

Komentář

Téměř všechny Vaše materiály jsem využil a díky za ně.