Křesťanství II
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
                                        Anotace
Prezentace a pracovní list určené k rozšíření znalostí o křesťanství (křesťanské církve, křesťanství v ČR).
                                            Prezentace a pracovní list určené k rozšíření znalostí o křesťanství (křesťanské církve, křesťanství v ČR).
                                            
                                        
                                                    křesťanství
                                                
                                                
                                                    náboženství
                                                
                                        hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  
                        Komentář může upravit pouze jeho autor.
                    
                hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
                    Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
                
            hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jana Malá
 - Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
 - Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
 - Datum vzniku: 07. 05. 2009
 - Umístění materiálu: -
 
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
 - Ročník: -
 - Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
 - Typ materiálu: prezentace
 - Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
 - Jazyk: Čeština
 - Otevřený zdroj: Ano
 
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay
      
        
        Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
    
          
                Svatopluk Mareš
                7.5.2009
            
        Komentář
Se zájmem jsem si prohlédl tuto prezntaci. Přináší dětem jistě mnoho zajímavých informací.  Ale nebylo by lepší kvůli konfrontaci a naplnění očekávaného výstupu přidat několik obrázků z procesů s "čarodějnicemi" či několik obrázků válek "ve jménu boha" (křižácké výpravy atd.)? Z čeho mohou děti vyvodit kladné a záporné stránky náboženství? Mohou touto prezentací získat objektivní argumenty? Z technického hlediska bych volil méně různorodých animací... celek pak nepůsobí harmonicky, ale spíše  rušivě.   
        
                Lenka Trunečková
                13.5.2009
            
        Komentář
Povedla se Vám celkem užitečná pomůcka. S kolegou Marešem souhlasím v jedné věci: těch animací je skutečně lépe raději užívat střídmě.
Avšak důležitější je, že pro prostředí našich běžných státních vzdělávacích ústavů bude jistě vhodné připravit se předem na další poznámky vznesené kolegou Marešem. Je totiž téměř stoprocentně jisté, že tyto otázky padnou, neboť už dvě tři generace byly takto úmyslně zkresleně informovány (deformovány), nepídí se po pravdě a z těchto myšlenek žijí celý život. Dnes už jsou k dostání skvělé (i čtivé) knihy erudovaných historiků a dalších odborníků, které uvádějí na pravou míru omyly zaseté a pěstované v nás hodně, hodně desetiletí.
Doporučuji k těmto a podobným tématům například tuto literaturu:
Radomír Malý: Církevní dějiny
Radomír Malý: Je dovoleno bránit inkvizici?
Pavel K. Mráček: Stručná příručka církevních dějin
Pavel K. Mráček: Upalování čarodějnic a inkvizice – mýtus nebo skutečnost
Pavel Kábrt: Jak se nezbláznit
Ve druhém dílu Vaší prezentace ve snímku 6 se vyskytuje zmatečná obrazová informace: místo evangelické katedrály by měl být obrázek pravoslavného kostela (např. krásné jsou pravoslavné kostely na Hané – pod tímto heslem najdete na internetu).
        Avšak důležitější je, že pro prostředí našich běžných státních vzdělávacích ústavů bude jistě vhodné připravit se předem na další poznámky vznesené kolegou Marešem. Je totiž téměř stoprocentně jisté, že tyto otázky padnou, neboť už dvě tři generace byly takto úmyslně zkresleně informovány (deformovány), nepídí se po pravdě a z těchto myšlenek žijí celý život. Dnes už jsou k dostání skvělé (i čtivé) knihy erudovaných historiků a dalších odborníků, které uvádějí na pravou míru omyly zaseté a pěstované v nás hodně, hodně desetiletí.
Doporučuji k těmto a podobným tématům například tuto literaturu:
Radomír Malý: Církevní dějiny
Radomír Malý: Je dovoleno bránit inkvizici?
Pavel K. Mráček: Stručná příručka církevních dějin
Pavel K. Mráček: Upalování čarodějnic a inkvizice – mýtus nebo skutečnost
Pavel Kábrt: Jak se nezbláznit
Ve druhém dílu Vaší prezentace ve snímku 6 se vyskytuje zmatečná obrazová informace: místo evangelické katedrály by měl být obrázek pravoslavného kostela (např. krásné jsou pravoslavné kostely na Hané – pod tímto heslem najdete na internetu).
                Zdeněk Sotolář
                17.5.2009
            
        Komentář
Přimlouvám se za pokračování, které by alespoň pootevřelo také problémy v dějinách křesťanství (a zejména katolictví), některé naznačuje kolega Mareš. 
A paní kolegyni Trunečkové bych dal k úvaze: Nemá český ateismus kořeny trochu starší než ony dvě tři generace?
        A paní kolegyni Trunečkové bych dal k úvaze: Nemá český ateismus kořeny trochu starší než ony dvě tři generace?
                Lenka Trunečková
                18.5.2009
            
        Komentář
Pro pana kolegu Sotoláře: ano, mnohem a mnohem, ale "brainwashing" posledních desetiletí byl velmi intenzivní a účinný.
        


Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.