Biotopy Beskyd II - Biotopy Beskyd II
Autor
Mgr. Rozálie Kretková, Mgr. Monika Lysková
Poskytovatel
Datum vložení
3. 11. 2022
3
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
"Přírodovědně zaměřený vzdělávací program pro žáky 4. ročníku základní školy. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující v PDF i word formátu ke stažení na webovém odkaze: http://ursuscentrum.cz/cz/03208-beskydy-pod-lupou.html. Součásti výstupu jsou pracovní listy pro žáky, pracovní listy s řešením pro vyučující, prezentace k tematickým blokům na webovém odkaze: http://ursuscentrum.cz/cz/03212-beskydy-pod-lupou.html v ZIP souboru a pracovní sešit. Oblast vzdělávání: - přírodní vědy: prohloubit pozitivní vztah k přírodovědným tématům a environmentálním otázkám. Uvědomit si specifičnost regionu, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. - průřezová témata: Environmentální výchova, Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Mediální výchova. Průřezová témata kladně ovlivňují proces rozvíjení klíčových kompetencí. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců. - mezipředmětové vztahy: vyjma přírodovědného zaměření se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s tabulkami a přehledy, vyhledávat a třídit informace, číst s porozuměním, přiřazovat a doplňovat pojmy /čtenářská a matematická gramotnost/. Při pohybových aktivitách je nutná schopnost pohybovat se v terénu a orientovat se v prostoru /tělesná výchova/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: křížovka, kreativní činnost Cílová skupina: - žáci 4. ročníků základních škol - účastníci zájmových útvarů s přírodovědnou tematikou odpovídající věkové kategorii 4. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, skupinová práce, pozorování, badatelství, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - metoda praktická - slovní metoda - badatelská metoda - heuristická metoda (řešení problému na základě předem vykonstruovaném příkladu - metody reproduktivní (opakování) - didaktické hry - participativní metody Cíl programu: Cílem programu je prohloubit a upevnit vědomosti a poznatky o významu vody pro krajinu a s tím spojené problematice nedostatku vody, dochovaném přírodním a kulturním dědictví Beskyd, vybraných druzích z živočišné a rostlinné říše. Prostřednictvím dílčích aktivit upevňovat vztah k regionu a místu, který je cílové skupině blízký. Tematické bloky a témata programu: Tematický blok č. 1 Voda na Zemi - téma č. 1 Voda kolem nás - téma č. 2 Cesta vody Tematický blok č. 2 Tekoucí vody Beskyd - téma č. 1 Živá voda - téma č. 2 Taje přírody Tematický blok č. 3 Stojaté vody Beskyd - téma č. 1 Zázraky přírody - téma č. 2 Voda nad zlato "
"Přírodovědně zaměřený vzdělávací program pro žáky 4. ročníku základní školy. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující v PDF i word formátu ke stažení na webovém odkaze: http://ursuscentrum.cz/cz/03208-beskydy-pod-lupou.html. Součásti výstupu jsou pracovní listy pro žáky, pracovní listy s řešením pro vyučující, prezentace k tematickým blokům na webovém odkaze: http://ursuscentrum.cz/cz/03212-beskydy-pod-lupou.html v ZIP souboru a pracovní sešit. Oblast vzdělávání: - přírodní vědy: prohloubit pozitivní vztah k přírodovědným tématům a environmentálním otázkám. Uvědomit si specifičnost regionu, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. - průřezová témata: Environmentální výchova, Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Mediální výchova. Průřezová témata kladně ovlivňují proces rozvíjení klíčových kompetencí. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců. - mezipředmětové vztahy: vyjma přírodovědného zaměření se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s tabulkami a přehledy, vyhledávat a třídit informace, číst s porozuměním, přiřazovat a doplňovat pojmy /čtenářská a matematická gramotnost/. Při pohybových aktivitách je nutná schopnost pohybovat se v terénu a orientovat se v prostoru /tělesná výchova/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: křížovka, kreativní činnost Cílová skupina: - žáci 4. ročníků základních škol - účastníci zájmových útvarů s přírodovědnou tematikou odpovídající věkové kategorii 4. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, skupinová práce, pozorování, badatelství, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - metoda praktická - slovní metoda - badatelská metoda - heuristická metoda (řešení problému na základě předem vykonstruovaném příkladu - metody reproduktivní (opakování) - didaktické hry - participativní metody Cíl programu: Cílem programu je prohloubit a upevnit vědomosti a poznatky o významu vody pro krajinu a s tím spojené problematice nedostatku vody, dochovaném přírodním a kulturním dědictví Beskyd, vybraných druzích z živočišné a rostlinné říše. Prostřednictvím dílčích aktivit upevňovat vztah k regionu a místu, který je cílové skupině blízký. Tematické bloky a témata programu: Tematický blok č. 1 Voda na Zemi - téma č. 1 Voda kolem nás - téma č. 2 Cesta vody Tematický blok č. 2 Tekoucí vody Beskyd - téma č. 1 Živá voda - téma č. 2 Taje přírody Tematický blok č. 3 Stojaté vody Beskyd - téma č. 1 Zázraky přírody - téma č. 2 Voda nad zlato "
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Rozálie Kretková, Mgr. Monika Lysková
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 03. 11. 2022
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.