Looking for the Beskydy Grail - Looking for the Beskydy Grail
Autor
Mgr. Renáta Krosová, Mgr. Anna Boková, Mgr. Jana Karpecká, Mgr.
Poskytovatel
Datum vložení
3. 11. 2022
0
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
"Vzdělávací program v anglickém jazyce pro žáky 7. ročníku základní školy. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující je dostupný ve WORD a PDF formátu na webovém odkaze: https://www.infinitycentrum.cz/cs/projekty/beskydy-misto-kde-ziji/looking-for-the-beskydy-grail/. Na daném odkaze jsou rovněž dostupné pracovní listy pro žáky v ZIP formátu, . Pracovní listy s řešením pro vyučující včetně prezentací k tematickým blokům jdou dostupné na webovém úložišti: https://drive.google.com/drive/folders/1sgSkcKgv0qlP547d6KsfiVNiBHJS0FgF. Oblast vzdělávání: Přírodní dědictví Beskyd v propojení s anglickým jazykem: prohloubit pozitivní vztah k přírodovědně zaměřeným tématům, rozvíjet znalosti o fauně, floře, přírodních zajímavostech Beskyd, upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost přírody, která se v Beskydech nachází, přispívat k ochraně přírody, krajiny, uvědomit si nedocenitelný význam vody, přispívat k řešení environmentálních otázek, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. Průřezová témata: osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, výchova demokratického občana. Průřezová témata kladně ovlivňují proces rozvíjení klíčových kompetencí. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. výroba lesního a říčního biotopu, výroba modráska, ztvárnění kostry žáby. Mezipředmětové vztahy: vyjma jazykového zaměření v Anglickém jazyce se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení v předmětech Přírodověda, Zeměpis, Občanská výchova, Výtvarná výchova, Tělesná výchova, Výchova ke zdraví, Pracovní činnosti. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů /čtenářská a matematická gramotnost/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/, terénní exkurze prohlubují tělesnou zdatnost. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: popisy obrázků, tvoření lesního a říčního biotopu, promluvy, kvíz, spojovačky, doplňovačky, přiřazování, puzzle, pozorování, hry s pohybovou a tvůrčí aktivitou. Cílová skupina: - žáci 7. ročníků základních škol - účastníci zájmových útvarů anglického jazyka odpovídající věkové kategorii 7. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, práce ve dvojicích, skupinách, analýza problémů, pozorování, badatelství, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - aktivizující metoda (diskuze, didaktické hry) - metoda dovednostní a praktická - metoda analýzy problému a řešení problému - metoda reproduktivní (opakování) Cíl programu: - podpořit zájem dětí a mládeže o přírodní dědictví Beskyd, místa, kde žijí v propojení s anglickým jazykem - podpořit realizaci vzdělávacích projektů zaměřených na poznávání krajiny, přírody, vybraných druhů živočichů a rostlin lesního, říčního, mokřadního biotopu - rozvíjet jazykové kompetence žáků v anglickém jazyce - rozvíjet u žáků vlastenectví, pozitivní postoj k aktivnímu občanství a kooperaci Tematické bloky a témata programu: 1. Life in the Forest Téma č. 1 Forest Dwellers Téma č. 2 Big Animals Téma č. 3 Small Animals Téma č. 4 Our Home - the Beskydy Mountains Forest 2. Life around the River Téma č. 1 Fauna around the River Téma č. 2 Observing the River Téma č. 3 Model of the Beskydy River Téma č. 4 Frog and its Life 3. Insight into the Beskydy Mountains Forest and Wetlands Téma č. 1 The Beskydy Mountains Landscape Téma č. 2 The Beskydy Mountains Forest Téma č. 3 The River Téma č. 4 Wetlands 4. Let’s Explore the Beskydy Mountains Téma č. 1 In the Kyčmol Forest Téma č. 2 Around the Lomná River Téma č. 3 Orchid Meadow Téma č. 4 Upalone Wetland "
"Vzdělávací program v anglickém jazyce pro žáky 7. ročníku základní školy. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující je dostupný ve WORD a PDF formátu na webovém odkaze: https://www.infinitycentrum.cz/cs/projekty/beskydy-misto-kde-ziji/looking-for-the-beskydy-grail/. Na daném odkaze jsou rovněž dostupné pracovní listy pro žáky v ZIP formátu, . Pracovní listy s řešením pro vyučující včetně prezentací k tematickým blokům jdou dostupné na webovém úložišti: https://drive.google.com/drive/folders/1sgSkcKgv0qlP547d6KsfiVNiBHJS0FgF. Oblast vzdělávání: Přírodní dědictví Beskyd v propojení s anglickým jazykem: prohloubit pozitivní vztah k přírodovědně zaměřeným tématům, rozvíjet znalosti o fauně, floře, přírodních zajímavostech Beskyd, upevňovat a prohlubovat vztah k regionu, místu, kde žiji, vyrůstám; uvědomit si specifičnost přírody, která se v Beskydech nachází, přispívat k ochraně přírody, krajiny, uvědomit si nedocenitelný význam vody, přispívat k řešení environmentálních otázek, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. Průřezová témata: osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, výchova demokratického občana. Průřezová témata kladně ovlivňují proces rozvíjení klíčových kompetencí. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců, např. výroba lesního a říčního biotopu, výroba modráska, ztvárnění kostry žáby. Mezipředmětové vztahy: vyjma jazykového zaměření v Anglickém jazyce se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení v předmětech Přírodověda, Zeměpis, Občanská výchova, Výtvarná výchova, Tělesná výchova, Výchova ke zdraví, Pracovní činnosti. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s novou či rozšířenou slovní zásobou, texty, obrazovým materiálem za účelem rozvoje komunikačních dovedností. Při práci s didaktickým materiálem je kladen důraz na upevňování nové slovní zásoby, porozumění textů formou přiřazování a doplňování pojmů /čtenářská a matematická gramotnost/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/, terénní exkurze prohlubují tělesnou zdatnost. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: popisy obrázků, tvoření lesního a říčního biotopu, promluvy, kvíz, spojovačky, doplňovačky, přiřazování, puzzle, pozorování, hry s pohybovou a tvůrčí aktivitou. Cílová skupina: - žáci 7. ročníků základních škol - účastníci zájmových útvarů anglického jazyka odpovídající věkové kategorii 7. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, práce ve dvojicích, skupinách, analýza problémů, pozorování, badatelství, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - aktivizující metoda (diskuze, didaktické hry) - metoda dovednostní a praktická - metoda analýzy problému a řešení problému - metoda reproduktivní (opakování) Cíl programu: - podpořit zájem dětí a mládeže o přírodní dědictví Beskyd, místa, kde žijí v propojení s anglickým jazykem - podpořit realizaci vzdělávacích projektů zaměřených na poznávání krajiny, přírody, vybraných druhů živočichů a rostlin lesního, říčního, mokřadního biotopu - rozvíjet jazykové kompetence žáků v anglickém jazyce - rozvíjet u žáků vlastenectví, pozitivní postoj k aktivnímu občanství a kooperaci Tematické bloky a témata programu: 1. Life in the Forest Téma č. 1 Forest Dwellers Téma č. 2 Big Animals Téma č. 3 Small Animals Téma č. 4 Our Home - the Beskydy Mountains Forest 2. Life around the River Téma č. 1 Fauna around the River Téma č. 2 Observing the River Téma č. 3 Model of the Beskydy River Téma č. 4 Frog and its Life 3. Insight into the Beskydy Mountains Forest and Wetlands Téma č. 1 The Beskydy Mountains Landscape Téma č. 2 The Beskydy Mountains Forest Téma č. 3 The River Téma č. 4 Wetlands 4. Let’s Explore the Beskydy Mountains Téma č. 1 In the Kyčmol Forest Téma č. 2 Around the Lomná River Téma č. 3 Orchid Meadow Téma č. 4 Upalone Wetland "
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Renáta Krosová, Mgr. Anna Boková, Mgr. Jana Karpecká, Mgr.
- Poskytovatel: OP VVV
- Datum vložení do systému: 03. 11. 2022
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: -
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ 4.0
- Jazyk: -
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.