Prokaryota: SINICE (Cyanophyta)
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Prokaryota: SINICE (Cyanophyta) Prezentace je určena jako výukový text navazuje na předchozí učivo o bakteriích. Prezentace obsahuje základní informace o sinicích, které si žák doplní samostatnou prací s naučně populárním článkem. Mikroskopice snímky jsou součástí interaktivního cvičením na webu. Žák i učitel využívají digitální technologie, společná úložiště pro výukové prezentace. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie bakterií Učivo: Stavba a funkce bakterií (fotoautotrofních prokaryotních organismů) Téma hodiny: Sinice Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní důvod, proč jsou sinice řazeny k bakteriím a popíše základní rozdíl mezi bakteriemi a sinicemi - popíše stavbu buňky, její struktury a jejích funkce - objasní, ve kterých prostředích sinice žijí - uvede zástupce sinic našich vod - samostatně vyhledá ve zdrojích informace o sinicích a jejich využití člověkem, podstatné informace zaznamená do sešitu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: charakterizuje sinice z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska; objasní stavbu a funkci strukturních složek a životní projevy prokaryotních buněk; popíše stavbu těl, stavbu a funkci orgánů; objasní způsoby rozmnožování; zhodnotí sinice jako producenty biomasy a možnosti jejich využití v různých odvětvích lidské činnosti Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. - MACHÁČEK, T. et al. Biomach, výpisky z biologie [online]. 2005. [cit. 2020-10-25]. Dostupné z: http://www.biomach.cz/biologie-protist/nizci-rostliny Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. EAN 9788071823384. ISBN 978-80-7182-338-4, 11. vydání - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie – životní prostředí, potravní řetězce, fotosyntéza; Fungi – lišejníky Integrace se životem žáka: sinice a jejich využití v kuchyni – zdroj sekundárních metabolitů; alergie – požití znečistěné pitné vody, koupání v znečistěné vodě Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně – receptivní metoda - samostatná práce žáků s textem - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodiny: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
Prokaryota: SINICE (Cyanophyta) Prezentace je určena jako výukový text navazuje na předchozí učivo o bakteriích. Prezentace obsahuje základní informace o sinicích, které si žák doplní samostatnou prací s naučně populárním článkem. Mikroskopice snímky jsou součástí interaktivního cvičením na webu. Žák i učitel využívají digitální technologie, společná úložiště pro výukové prezentace. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie bakterií Učivo: Stavba a funkce bakterií (fotoautotrofních prokaryotních organismů) Téma hodiny: Sinice Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní důvod, proč jsou sinice řazeny k bakteriím a popíše základní rozdíl mezi bakteriemi a sinicemi - popíše stavbu buňky, její struktury a jejích funkce - objasní, ve kterých prostředích sinice žijí - uvede zástupce sinic našich vod - samostatně vyhledá ve zdrojích informace o sinicích a jejich využití člověkem, podstatné informace zaznamená do sešitu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: charakterizuje sinice z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska; objasní stavbu a funkci strukturních složek a životní projevy prokaryotních buněk; popíše stavbu těl, stavbu a funkci orgánů; objasní způsoby rozmnožování; zhodnotí sinice jako producenty biomasy a možnosti jejich využití v různých odvětvích lidské činnosti Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. - MACHÁČEK, T. et al. Biomach, výpisky z biologie [online]. 2005. [cit. 2020-10-25]. Dostupné z: http://www.biomach.cz/biologie-protist/nizci-rostliny Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. EAN 9788071823384. ISBN 978-80-7182-338-4, 11. vydání - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie – životní prostředí, potravní řetězce, fotosyntéza; Fungi – lišejníky Integrace se životem žáka: sinice a jejich využití v kuchyni – zdroj sekundárních metabolitů; alergie – požití znečistěné pitné vody, koupání v znečistěné vodě Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně – receptivní metoda - samostatná práce žáků s textem - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodiny: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
akinety
Anabeana
buněčná stěna
fixace vzdušného dusíku
fotosyntéza
heterocysty
kruhovitý chromosom (nukleoid)
Microcystis
Nostaoc
Prokaryota
Protocellulata
ribozomy
sinice (Cyanophyta)
Spirulina
thylakoidy
vodní květ
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.