3D tisk – Závěrečná práce
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
3D tisk – Závěrečná práce Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Hardware, software Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl):Vymodelovat a naslicovat vizitku, kterou potom dáme tisknout na 3D tiskárně. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - aktivuje znalosti získané v minulých hodinách a aplikuje je s vědomím aspoň základních souvislostí - zopakuje si principy a posílí dovednosti získané v minulých hodinách - prokáže základní znalost používaných programů a zlepší svou zručnost - vytvoří vlastní komplexní dílo, získá uspokojení z vlastní práce Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - rychlé připojení k internetu - PC podle minimálních požadavků - odkaz na program Sketchup Online - žáci musí být v programu dopředu přihlášeni - přehled základních nástrojů programu - připojení ke společnému úložišti - pracovní list Aplikace a technologie: - PC podle minimálních požadavků - prostředky pro zapisování poznámek žáky - připojení ke školní síti (odevzdání souborů k tisku) - online prostředí pro uložení studijních materiálů Použité zdroje informací: - SketchUp for Web: Help Center [online]. [cit. 2021-8-15]. Dostupné z: https://help.sket-chup.com/en/sketchup-web/sketchup-web Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, hardware - funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace, software – funkce operačních systémů a programových aplikací, uživatelské prostředí; Poznání nových technologií a jejich aplikace v praxi; rozvoj prostorového vnímání; posilování kreativity a nápaditosti Integrace se životem žáka: Poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj, rozvoj prostorové představivosti, vlastní výroba potřebných věcí Organizace výuky: - frontální výuka - využití zkušeností a názorů žáků - studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly samostatně Metody výuky: - dovednostně-praktická metoda – vyučující předvádí úkony na tabuli a žáci je provádějí na svých PC - diskuse ve skupině - praktické cvičení - event. práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - opakovací, procvičovací a upevňovací hodina Součást výstupu: - tutoriály SketchUp-vizitka a Vizitka+slicer - soubory s výslednou prací
3D tisk – Závěrečná práce Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Hardware, software Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl):Vymodelovat a naslicovat vizitku, kterou potom dáme tisknout na 3D tiskárně. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - aktivuje znalosti získané v minulých hodinách a aplikuje je s vědomím aspoň základních souvislostí - zopakuje si principy a posílí dovednosti získané v minulých hodinách - prokáže základní znalost používaných programů a zlepší svou zručnost - vytvoří vlastní komplexní dílo, získá uspokojení z vlastní práce Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - rychlé připojení k internetu - PC podle minimálních požadavků - odkaz na program Sketchup Online - žáci musí být v programu dopředu přihlášeni - přehled základních nástrojů programu - připojení ke společnému úložišti - pracovní list Aplikace a technologie: - PC podle minimálních požadavků - prostředky pro zapisování poznámek žáky - připojení ke školní síti (odevzdání souborů k tisku) - online prostředí pro uložení studijních materiálů Použité zdroje informací: - SketchUp for Web: Help Center [online]. [cit. 2021-8-15]. Dostupné z: https://help.sket-chup.com/en/sketchup-web/sketchup-web Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, hardware - funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace, software – funkce operačních systémů a programových aplikací, uživatelské prostředí; Poznání nových technologií a jejich aplikace v praxi; rozvoj prostorového vnímání; posilování kreativity a nápaditosti Integrace se životem žáka: Poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj, rozvoj prostorové představivosti, vlastní výroba potřebných věcí Organizace výuky: - frontální výuka - využití zkušeností a názorů žáků - studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly samostatně Metody výuky: - dovednostně-praktická metoda – vyučující předvádí úkony na tabuli a žáci je provádějí na svých PC - diskuse ve skupině - praktické cvičení - event. práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - opakovací, procvičovací a upevňovací hodina Součást výstupu: - tutoriály SketchUp-vizitka a Vizitka+slicer - soubory s výslednou prací
gcode
hamburger menu
move
narýsování čáry a obdélníku
nastavení scény
nástroje programu
navigace
push/pull
rectangle
SCALE
SketchUp
skp
slicovat
stěna
stl
text
výběr objektu
výška vrstvy
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Alice Flodrová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Informatika a informační a komunikační technologie
- Gramotnost: digitální/informační
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.