3D modelování
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
3D modelování Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Software Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): 3D modelování v programu SketchUp online. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - ovládá základní principy práce v programu SketchUp, - pojmenuje některé nástroje a pracuje s nimi pracovat na elementární úrovni, tyto poznatky potom v praktickém cvičení aplikuje na příkladech. Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - rychlé připojení k internetu - PC podle minimálních požadavků - odkaz na program Sketchup Online, žáci musí být v programu dopředu přihlášeni - přehled základních nástrojů programu - připojení ke společnému úložišti - pracovní soubory ve formátu skp a pracovní list Aplikace a technologie: - PC podle minimálních požadavků - prostředky pro zapisování poznámek žáky - připojení ke školní síti (distribuce souborů na žákovské PC) - online prostředí pro uložení studijních materiálů Použité zdroje informací: - SketchUp for Web: Help Center [online]. [cit. 2021-8-15]. Dostupné z: https://help.sket-chup.com/en/sketchup-web/sketchup-web Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, software – funkce operačních systémů a programových aplikací, uživatelské prostředí; Využití digitálních technologií v praxi i osobním životě; Rozvíjení a procvičování prostorové orientace Integrace se životem žáka: Poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj, rozvoj prostorové představivosti. Organizace výuky: - frontální výuka - využití zkušeností a názorů žáků - procvičení získaných poznatků samostatnou prací s pracovním listem - studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly z praktických cvičení samostatně Metody výuky: - dovednostně-praktická metoda – vyučující předvádí úkony na tabuli a žáci je provádějí na svých PC - diskuse ve skupině - praktické cvičení - event. práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Popis rozhraní programu SketchUp - soubor se cvičeními - pracovní soubory ve formátu skp
3D modelování Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Software Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): 3D modelování v programu SketchUp online. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - ovládá základní principy práce v programu SketchUp, - pojmenuje některé nástroje a pracuje s nimi pracovat na elementární úrovni, tyto poznatky potom v praktickém cvičení aplikuje na příkladech. Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - rychlé připojení k internetu - PC podle minimálních požadavků - odkaz na program Sketchup Online, žáci musí být v programu dopředu přihlášeni - přehled základních nástrojů programu - připojení ke společnému úložišti - pracovní soubory ve formátu skp a pracovní list Aplikace a technologie: - PC podle minimálních požadavků - prostředky pro zapisování poznámek žáky - připojení ke školní síti (distribuce souborů na žákovské PC) - online prostředí pro uložení studijních materiálů Použité zdroje informací: - SketchUp for Web: Help Center [online]. [cit. 2021-8-15]. Dostupné z: https://help.sket-chup.com/en/sketchup-web/sketchup-web Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, software – funkce operačních systémů a programových aplikací, uživatelské prostředí; Využití digitálních technologií v praxi i osobním životě; Rozvíjení a procvičování prostorové orientace Integrace se životem žáka: Poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj, rozvoj prostorové představivosti. Organizace výuky: - frontální výuka - využití zkušeností a názorů žáků - procvičení získaných poznatků samostatnou prací s pracovním listem - studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly z praktických cvičení samostatně Metody výuky: - dovednostně-praktická metoda – vyučující předvádí úkony na tabuli a žáci je provádějí na svých PC - diskuse ve skupině - praktické cvičení - event. práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Popis rozhraní programu SketchUp - soubor se cvičeními - pracovní soubory ve formátu skp
explode
hamburger menu
komponenta
line
move
nástroje programu
navigace
push/pull
rectangle
rotate
SCALE
SketchUp
text
výběr ob-jektu
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Alice Flodrová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Informatika a informační a komunikační technologie
- Gramotnost: digitální/informační
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.