ISLÁMSKÝ MAKROREGION – obyvatelstvo, hospodářství
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
ISLÁMSKÝ MAKROREGION – obyvatelstvo a hospodářství Žák i učitel využívají interaktivní technologie (prezentaci, internet, online aplikace, …), společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení domácích prací. Výuková prezentace předvádí nové učivo formou výkladu, odkazů na doplňující články a videa. Učivo je upevněno formou samostatné práce žáka v interaktivních cvičeních. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony + sociální prostředí Učivo: Makroregiony světa Téma hodiny: Islámský makroregion - obyvatelstvo a hospodářství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - žák pochopí historické souvislosti a současné dění v makroregionu, popíše příčiny a důsledky vybraných konfliktů v regionu - žák popíše základní demografické charakteristiky makroregionu - žák stručně vysvětlí základní znaky hospodářství makroregionu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: porovnává a přiměřeně zhodnotí kulturní, politické a hospodářské vlastnosti makroregionu Třída, resp. věková skupina žáků: 2. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16-17 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - připojení na internet Doporučená literatura pro žáky: - CHROMÝ, Pavel, Roman MAREŠ a Kristýna ŠTOLCOVÁ. Makroregiony světa: Regionální učebnice pro gymnázia. 2. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2019. ISBN 978-80-87476-02-4. - DEMEK, Jaromír, Lubomír DVOŘÁK a Ivan LEPKA. Geografie 3: REGIOÁLN GEOGRAFIE SVĚTA pro střední školy. 2. Praha: SPN, 2013. ISBN 978-80-7235-526-6. Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - internetový prohlížeč, YouTube - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky - školní úložiště (One Drive, Moodle, …) pro uložení práce studentů Použité zdroje informací: ANDĚL, Jiří, Ivan BIČÍK a Jan BLÁHA. Makroregiony světa – nová regionální geografie. 1. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4273-4. Integrace v rámci RVP: Základy společenských věd – Islám; Dějepis – vyspělé civilizace, ozbrojené konflikty – moderní dějiny 20. století Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě, zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: 1. Prezenční výuka ve škole 2. Online výuka formou online hodiny 3. Distanční výuka formou samostudia studentů - Prezentace dává vyučujícímu na výběr, jaké metody uvedené v ní (odkazy na videa, články, cvičení...) využije. V případě distanční výuky a samostudia totéž umožňuje studentům. - frontální (hromadná) prezenční - frontální (hromadná) distanční - individualizovaná (každý žák pracuje svým tempem jako zadání samostudia v případě distanční výuky) - samostatná práce žáků (řešení projektů), domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - brainstorming - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu: pracovní list + interaktivní cvičení na webu
ISLÁMSKÝ MAKROREGION – obyvatelstvo a hospodářství Žák i učitel využívají interaktivní technologie (prezentaci, internet, online aplikace, …), společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení domácích prací. Výuková prezentace předvádí nové učivo formou výkladu, odkazů na doplňující články a videa. Učivo je upevněno formou samostatné práce žáka v interaktivních cvičeních. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony + sociální prostředí Učivo: Makroregiony světa Téma hodiny: Islámský makroregion - obyvatelstvo a hospodářství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - žák pochopí historické souvislosti a současné dění v makroregionu, popíše příčiny a důsledky vybraných konfliktů v regionu - žák popíše základní demografické charakteristiky makroregionu - žák stručně vysvětlí základní znaky hospodářství makroregionu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: porovnává a přiměřeně zhodnotí kulturní, politické a hospodářské vlastnosti makroregionu Třída, resp. věková skupina žáků: 2. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16-17 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - připojení na internet Doporučená literatura pro žáky: - CHROMÝ, Pavel, Roman MAREŠ a Kristýna ŠTOLCOVÁ. Makroregiony světa: Regionální učebnice pro gymnázia. 2. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2019. ISBN 978-80-87476-02-4. - DEMEK, Jaromír, Lubomír DVOŘÁK a Ivan LEPKA. Geografie 3: REGIOÁLN GEOGRAFIE SVĚTA pro střední školy. 2. Praha: SPN, 2013. ISBN 978-80-7235-526-6. Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - internetový prohlížeč, YouTube - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky - školní úložiště (One Drive, Moodle, …) pro uložení práce studentů Použité zdroje informací: ANDĚL, Jiří, Ivan BIČÍK a Jan BLÁHA. Makroregiony světa – nová regionální geografie. 1. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4273-4. Integrace v rámci RVP: Základy společenských věd – Islám; Dějepis – vyspělé civilizace, ozbrojené konflikty – moderní dějiny 20. století Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě, zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: 1. Prezenční výuka ve škole 2. Online výuka formou online hodiny 3. Distanční výuka formou samostudia studentů - Prezentace dává vyučujícímu na výběr, jaké metody uvedené v ní (odkazy na videa, články, cvičení...) využije. V případě distanční výuky a samostudia totéž umožňuje studentům. - frontální (hromadná) prezenční - frontální (hromadná) distanční - individualizovaná (každý žák pracuje svým tempem jako zadání samostudia v případě distanční výuky) - samostatná práce žáků (řešení projektů), domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - brainstorming - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu: pracovní list + interaktivní cvičení na webu
emigrace
hustota obyvatel
imigrace
makroregion
migrace
náboženství
národnost
natalita
ozbrojený konflikt
přirozený přírůstek
sektory hospodářství
terorismus
zavlažování
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jitka Smejkalová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Zeměpis, Geografie a Geologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.