Kulturní tradice regionu (mezigenerační dialog) II – varianta pro 3. – 5. ročník ZŠ
Autor
Mgr. Hájková, Bc. Tomeček, Mgr. Janičatová
Poskytovatel
Datum vložení
21. 5. 2021
7
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Vzdělávací program učí žáky pracovat s tradicí našich předků. Program rozvíjí tyto dovednosti: způsoby myšlení a formy lidské zkušenosti ve vztahu k tradičním řemeslům, dovednostem a činnostem, které jsou předávány z generace na generaci. Cílem výukového programu je seznámit žáky s kulturou a folklórními tradicemi našeho regionu. Zaměříme se na tradiční akce – Vánoce, Velikonoce, hody, ruční práce, pečení a vaření tradičních jídel, kroje. Mezi zařazené výukové aktivity bude patřit: paličkování, pletení pomlázek, košíků, zdobení kraslic, seznámení s tradičními výtvarnými motivy, modrotisk, škrobení krojových prvků, seznámení s dívčím a chlapeckým krojem a jeho oblékáním. Při výuce využijeme prvky neformální výuky, kdy práce s žáky bude probíhat v neformálním prostředí, a budeme využívat mezigeneračního kontaktu při předávání zkušeností. Celková hodinová dotace výukového programu je 16 hodin. Výukový program je rozdělen do 4 tematických bloků po 4 hodinách (1 hodina / 45 minut). Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Vzdělávací program učí žáky pracovat s tradicí našich předků. Program rozvíjí tyto dovednosti: způsoby myšlení a formy lidské zkušenosti ve vztahu k tradičním řemeslům, dovednostem a činnostem, které jsou předávány z generace na generaci. Cílem výukového programu je seznámit žáky s kulturou a folklórními tradicemi našeho regionu. Zaměříme se na tradiční akce – Vánoce, Velikonoce, hody, ruční práce, pečení a vaření tradičních jídel, kroje. Mezi zařazené výukové aktivity bude patřit: paličkování, pletení pomlázek, košíků, zdobení kraslic, seznámení s tradičními výtvarnými motivy, modrotisk, škrobení krojových prvků, seznámení s dívčím a chlapeckým krojem a jeho oblékáním. Při výuce využijeme prvky neformální výuky, kdy práce s žáky bude probíhat v neformálním prostředí, a budeme využívat mezigeneračního kontaktu při předávání zkušeností. Celková hodinová dotace výukového programu je 16 hodin. Výukový program je rozdělen do 4 tematických bloků po 4 hodinách (1 hodina / 45 minut). Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
hody
klíčové kompetence
metodika
mezigenerační dialog
pracovní sešit
tradice
Vánoce
Velikonoce
vinobraní
vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Hájková, Bc. Tomeček, Mgr. Janičatová
- Poskytovatel: DDM hl. m. Prahy
- Datum vložení do systému: 21. 05. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 4. až 5. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.