Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Optimalizace rozvrhu hodin pro novou informatiku

Autor
Jakub Mazuch
Datum vložení
9. 2. 2021
1 0 7
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

ICT metodik
informatika
nová informatika
nové pojetí informatiky
počítačová učebna
rozvrh hodin

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jakub Mazuch
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 09. 02. 2021
  • Datum vzniku: 08. 02. 2021
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Lukáš Mižoch 8.2.2021

Komentář

„Spojení činnosti učitele nové informatiky s rolí ICT metodika není zrovna nejoptimálnější…“ Pominu-li fakt, že nejoptimálnější je v zásadě nesmyslné slovo, nemyslím, že je na spojení ICT učitele a ICT metodika něco špatného. Popravdě si nedovedu představit, že by ICT metodika dělal učitel jiného oboru (pokud se nejedná o naprostého fandu ICT, ale v takovém případě je otázka, proč ICT rovnou neučí).
Jakub Mazuch 8.2.2021

Komentář

Děkuji za komentář. Můj článek vychází z praxe českých základních škol, proto je tedy role ICT koordinátora a učitele informatiky spojena. Souhlasím s Vámi, že aktuální situace málokdy umožňuje vedení školy tyto role rozdělit tak, jak to navrhuje dr. Neumajer, v svém článku, na který odkazuji v textu (
Václav Černík 8.2.2021

Komentář

Nové pojetí informatiky předpokládá výuku (využívání) tabulkového editoru v matematice a textového editoru v češtině. K tomu ale budou pravidelně potřebovat učebnu s počítači. V současné době počítačové učebny využívají i např. jazykáři (počítačové učebny při současné nižší časové dotaci informatiky nejsou rozhodně prázdné). Pokud by se problém nedostatku učeben vyřešil tak jak je uvedeno v článku, tak bychom např. jazykáře poslali kam? Bez velkých investic do rekonstrukcí a nákupu počítačů to možná půjde, ale jen velmi stěží.

Jakub Mazuch 8.2.2021

Komentář

Děkuji za Váš komentář. Tuto problematiku však v článku také zmiňuji: \"Učebna informatiky je obsazena 18 hodinami informatiky. V důsledku čehož tedy zbývá dostatečný prostor pro umístění dalších mimoinformatických aktivit, které jsou přímo spojené s prací na počítači (výuka kancelářských balíků, výuka počítačové grafiky, zájmové útvary apod).\"
Z mé praxe se běžně vyučuje 6 nebo 7 hodin denně, tedy 30 - 35 rozvrhovych oken. V počítačové učebně, tedy zbývá 12 - 17 hodin, které nejsou obsazeny informatikou.
Václav Černík 8.2.2021

Komentář

@Jakub Mazuch No možná jestli není právě problém v tom, že až příliš vycházíte pouze z vlastní zkušenosti. My jako víceleté gymnázium máme 2 učebny po 16 počítačích, víc se jich tam nevejde. Obě učebny jsou zcela zaplněné informatikou nebo angličtinou. Třídy do jazyků dělíme vždy po půlkách, aby bylo maximálně 16 studentů ve skupině (kvůli zachování kvality výuky, aby se vešli k počítačům apod.). Pokud bychom měli office aplikace využívat v dalších předmětech (M, Čj), bez dalších učeben se neobejdeme.

Ladislav Pleva 8.2.2021

Komentář

Jsme malá vesnická škola a další počítačovou učebnu není zřídit kde. Takže 20 chromebooků a mám mobilní učebnu nejen pro office aplikace. Více mě trápí, kdo to bude učit. Motivace učitelů pro IT technologie, informatiku a rozvoj DG je vzácná.
Petr Tišl 9.2.2021

Komentář

Článek je poměrně zbytečnou obhajobou toho, co všichni chápeme. Informatické vzdělávání je třeba pozměnit, upravit. Posunutí uživatelských dovedností do jiných oborů je také v zásadě obhajitelná myšlenka. Chybí mi spíše ta diskuse, která měla předcházet. Jako kordinátor ŠVP to sleduji možná už 5 nebo 8 (?ani nevím) let z povzdálí. Debata však probíhala ve velmi úzkém kruhu zasvěcených aktivních informatiků. Odpovědní se příliš neobtěžovali sdělovat ostatním, co je čeká. Myslím si, že problém bude jak na straně mnohých informatiků, tak na straně učitelů předmětů, které budou přebírat uživatelské dovednosti. Technické problémy jsou spíše marginálie. My to samozřejmě nějak zvládneme (jako ostatně všechny změny a reformy dříve), ale o tom, jestli to bude změna k lepšímu rozhodnou spíše individuální možnosti a asi trošku i schopnosti ředitele každé konkrétní školy. Co je špatné? Dobré školy budou ještě o kousek lepší a ty slabší se propadnou ještě hlouběji. V průměrné škole se toho, troufnu si tvrdit, moc nezmění.