Optimalizace rozvrhu hodin pro novou informatiku
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jakub Mazuch
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 09. 02. 2021
- Datum vzniku: 08. 02. 2021
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Komentář
Komentář
Nové pojetí informatiky předpokládá výuku (využívání) tabulkového editoru v matematice a textového editoru v češtině. K tomu ale budou pravidelně potřebovat učebnu s počítači. V současné době počítačové učebny využívají i např. jazykáři (počítačové učebny při současné nižší časové dotaci informatiky nejsou rozhodně prázdné). Pokud by se problém nedostatku učeben vyřešil tak jak je uvedeno v článku, tak bychom např. jazykáře poslali kam? Bez velkých investic do rekonstrukcí a nákupu počítačů to možná půjde, ale jen velmi stěží.
Komentář
Z mé praxe se běžně vyučuje 6 nebo 7 hodin denně, tedy 30 - 35 rozvrhovych oken. V počítačové učebně, tedy zbývá 12 - 17 hodin, které nejsou obsazeny informatikou.
Komentář
@Jakub Mazuch No možná jestli není právě problém v tom, že až příliš vycházíte pouze z vlastní zkušenosti. My jako víceleté gymnázium máme 2 učebny po 16 počítačích, víc se jich tam nevejde. Obě učebny jsou zcela zaplněné informatikou nebo angličtinou. Třídy do jazyků dělíme vždy po půlkách, aby bylo maximálně 16 studentů ve skupině (kvůli zachování kvality výuky, aby se vešli k počítačům apod.). Pokud bychom měli office aplikace využívat v dalších předmětech (M, Čj), bez dalších učeben se neobejdeme.
Komentář
Komentář
Článek je poměrně zbytečnou obhajobou toho, co všichni chápeme. Informatické vzdělávání je třeba pozměnit, upravit. Posunutí uživatelských dovedností do jiných oborů je také v zásadě obhajitelná myšlenka. Chybí mi spíše ta diskuse, která měla předcházet. Jako kordinátor ŠVP to sleduji možná už 5 nebo 8 (?ani nevím) let z povzdálí. Debata však probíhala ve velmi úzkém kruhu zasvěcených aktivních informatiků. Odpovědní se příliš neobtěžovali sdělovat ostatním, co je čeká. Myslím si, že problém bude jak na straně mnohých informatiků, tak na straně učitelů předmětů, které budou přebírat uživatelské dovednosti. Technické problémy jsou spíše marginálie. My to samozřejmě nějak zvládneme (jako ostatně všechny změny a reformy dříve), ale o tom, jestli to bude změna k lepšímu rozhodnou spíše individuální možnosti a asi trošku i schopnosti ředitele každé konkrétní školy. Co je špatné? Dobré školy budou ještě o kousek lepší a ty slabší se propadnou ještě hlouběji. V průměrné škole se toho, troufnu si tvrdit, moc nezmění.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.