Chatbot EMA
4 zdařilé

Rok 1968 pohledem školních pramenů

Autor
Mgr. Kamil Činátl Ph.D.
Datum vložení
4. 12. 2018
2 1 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

badatelsky orientovaná výuka1
prameny1
rok 19681
škola1
výuka dějepisu1
významná výročí1

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Josef Herink 28.11.2019
  • Hodnocení zdroje:
Badatelsky orientovaná výuka s prameny žáky motivuje k většímu zájmu o dějepis, zapojuje i jinak pasivní jedince a v důsledku posiluje udržitelnost předávaných znalostí. Pokud se využívají ve výuce dějepisu prameny, které propojí minulost se školou či rodinou, pak lze dosáhnout zajímavých výsledků. Posílí se zájem dětí o výuku, přiblíží se jim jinak náročná a abstraktní historická témata, otevře se prostor pro aktivnější přístup k výuce.
neuvádějí se
Komentář

Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu. Argumentace ve prospěch badatelsky orientované výuky založené na kritickém čtení dobových zdrojů a
práci s prameny je příspěvkem podpoře čtenářské gramotnosti.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Kamil Činátl Ph.D.
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 26. 09. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay