Chatbot EMA
4 zdařilé

Co učit v rámci digitální gramotnosti?

Autor
Marie Poesová
Datum vložení
4. 12. 2018
174 1 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální gramotnost1
digitální kompetence1
digitální stopa1
digitální tetování1
mediální výchova1
netiketa1
informační gramotnost
informatika

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Eva Fanfulová 28.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
– netradiční pohled na jednu z oblastí digitální gramotnosti – jaké klíčové schopnosti potřebují žáci mít při pohybu v online světě
– výstižnější pojem pro digitální stopu – digital tattoo (digitální tetování)
– většina odkazů je směrována na anglicky psané weby
Komentář

Článek přináší velmi zajímavý a netradiční pohled americké učitelky a inspirátorky Vicki Davis na digitální gramotnost. Nepopisuje konkrétní aktivity vhodné pro rozvoj digitální gramotnosti, ale přináší přehled devíti důležitých schopností žáků při pohybu v online světě. Uvádí i pět konkrétních rad a postupů, nad čím se mají žáci zamyslet, než odešlou své příspěvky na síť.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Marie Poesová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 12. 03. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ondřej Neumajer 13.3.2018

Komentář

Uvedená témata se hodně vztahují k bezpečnosti, byť zasahují jak do komunikace a sdítejí, tak do vytváření digitálního obsahu (dle rámce DigComp). Zajímavým českým nástrojem může být papírové pexeso od CZ.NIC, 32 obrázků k problematice kybernetické bezpečnosti. Ke stažení na v blog CZ.NIC.


ON

Milan Taláček 17.3.2018

Komentář

Pexeso se mi osvědčilo pro počáteční zjištění, co děti znají a do jaké míry. Tištěné a vydané CZ.NICem má výhodu v opravdu kvalitním provedení, které je do školy jak dělané.