Chatbot EMA
5 skvělé

10 let převrácené třídy ve světě a u nás

Autor
Anna Lhoťanová
Datum vložení
4. 12. 2018
2 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

1:1
blended learning
Flipped Classroom
Khanova škola
převrácená třída
videotutoriál
výročí
YouTube

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Anna Lhoťanová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 01. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslav Mašek 29.1.2018

Komentář

Výborný článek! Díky za něj.


Co vytvořit společné portfolio/nástěnku (Padlet apod.) s učiteli PT? Nebo ještě lépe FB skupiny či komunitu na G+ pro stávající a budoucí učitele realizující PT?

Bořivoj Brdička 29.1.2018

Komentář

To je jistě dobrý nápad. V tomto okamžiku ho chápu jako iniciativní tip pro reformátory portálu RVP. Čekám, s jakými návrhy přijdou. Přece jen mám pocit, že si podpora budování digitálních kompetencí učitelů zaslouží určitou koordinaci a neměla by to být záležitost pouze živelná, i když by v této formě byla jistě nejživější.

Jiří Hampeis 29.1.2018

Komentář

Super nápad. Komunitu na G+ bych uvítal. Já používám ve výuce svá videa, ale pro lepší individualizaci výuky je mám zakomponované v kurzech v moodlu. Moodle mi dále pomáhá s hlídáním plnění úkolů, procvičováním,... .

Martin Slavík 29.1.2018

Komentář

Nemá cenu čekat na nějakou oficiální koordinaci, do komunity nebo skupiny se rád připojím.

Bořivoj Brdička 29.1.2018

Komentář

Drazí přátelé, existujících forem online spolupráce mezi učiteli je opravdu hodně. Na G+ velmi pěkně funguje GEG, na FB doporučuji skupinu Ta učí tak a ten zas takhle...
Omlouvám se, že se touto cestou pokouším prosazovat inovaci portálu RVP, která vás pochopitelně tak moc nezajímá.

Ondřej Neumajer 29.1.2018

Komentář

Velmi zajímavé, ale nevím, jestli vlastně povzbuzující. V letech 2012-15 jsem dvakrát projel většinu krajských měst s prezenčním seminářem pro vedení škol o inovativních výukových aktivitách s využitím ICT. Využívání online videí učitelů byla jedna z aktivit, kterou jsem účastníkům na konkrétních příkladech digitální stopy ukazoval. Co mne dnes při čtení článku překvapilo je, že v mé původní prezentaci jsou všichni v článku zmínění učitelé (viz opora semináře: https://sites.google.com/site/ictprovedeniskoly/, konkrétně prezentace od snímku č. 18 - https://drive.google.com/file/d/0B7YGKAa9hQJkald1VlZ1NUVISlk/view). Je to tedy tak, že zůstalo pouze u pionýrů a od té doby se strhnout další následovníky nepodařilo?


Nicméně bych měl jiný dotaz. Uvedení učitelé natáčejí vlastní výuková videa, ale převrácená třída nemusí být vždy založena na vlastním videu. Učite může využít i jiná online dostupná videa, která žákům doporučí/zprostředkuje. Kromě uvedených "online známých tváří" jsem v pedagogické praxi narazil jen na jednoho učitele, který převrácenou třídu skutečně aplikoval.


A ten dotaz: najde se meze čtenáři Spomocníka někdo, kdo převrácenou třídu využívá nebo alespoň někdy zkusil? Nebo alespoň zná někoho, kdo to zkusil?


Děkuji


ON

Jaroslav Mašek 29.1.2018

Komentář

@Ondřej Neumajer: A v případě, že jim učitel poskytne videa zahraniční (ideálně ve spolupráci s jazykáři - párová/týmová výuka) se už dostává na půl cesty tam, kde by nakonec žáky měl ideálně mít, tj. že tato videa budou žáci schopni vytvářet pro druhé žáky sami, např. vyšší ročníky pro nižší, žáci SŠ pro žáky ZŠ apod. = další propojení s ICT (viz koncepce digitální gramotnosti).


Zrovna nyní o něčem takovém (tvorbě výukových videí samotnými žáky) sám uvažuji v rámci výuky technické angličtiny na střední škole, aniž bych PT ve svých předmětech integroval.


Uvedená komunita (ať již vytvořená pod libovolnou platformou) by mohla propojit učitele, kteří tato videa (česká či v cizím jazyce) tvoří, s těmi, co PT realizují či chtějí realizovat. (Zájem o tyto učitele již projevila i česká Khanova škola - @KhanovaSkola v reakci na můj tweet.)


Ponechme nyní stranou, která videa jsou účinnější pro žáky, zda ta, na kterých jsou jejich učitelé, nebo ta, kde jsou cizí lidé. Možná, že nakonec nejúčinnější by mohla být kombinace známých žáků a učitelů, kteří by tato videa tvořili společně.

Bořivoj Brdička 30.1.2018

Komentář

Myslím, že je třeba se zeptat ještě jinak. Je u nás nějaká škola, která se rozhodla metodiku PT integrovat do výuky napříč předměty? Pokud se o něco takového pokouší učitel osamoceně, narazí hned první týden. Předpokladem je, že třídní aktivity mohou na mimotřídní (nutně to není třeba dělat doma) navázat. Je třeba, aby se zapojili všichni žáci. Je to tedy nutně věc celoškolní vize a konsenzu s rodiči.
Zatím jsme spíše svědky odmítání technologií jako celku, což má zjevný dopad na celkovou úroveň informační gramotnosti populace (viz volby) a na neschopnost dětí využívat je smysluplně.