Chatbot EMA

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

ČŠI
digivzdelavani
ICT
inspekce
nedostatky
SDV
strategie
vzdělávací technologie
zpráva

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Ondřej Neumajer
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 11. 12. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ondřej Neumajer 11.12.2017

Komentář

Jednota školských informatiků zpracovala k některý závěrům tematické zprávy samostatnou infografiku.

Miroslav Melichar 11.12.2017

Komentář

Taková zpráva je zajisté potřebná. Měla by lae být dotažena do důsledku: Kolik to bude stát korun, aby se stav dostal na přijatelnou úroveň.


Myslím, že školy jsou si aspoň zhruba vědomy stávajících nedostatků, ale nemají finance na to, aby situaci výrazně změnily. Mám dojem, že financování školství po léta rostlo zhruba s inflací. Klasicky vybavené školy (tabule, křída, klasické pomůcky, knihy) byly provozně levnější než dnešní technicky vybavené školy. Tento rozpor roste, neboť požadavky na techniku a její údržbu se rychle stupňují.

Bořivoj Brdička 11.12.2017

Komentář

Pane Melichare, to jste udeřil hřebík přímo na hlavičku. Připomněl jste mi rok starý článek, v němž jsme informovali o výzkumné zprávě amerického ústavu CRPE (Obnova veřejného školství aneb personalizované vzdělávání do škol), kde se jasně říká, že implementaci technologií (tam tomu teď říkají "zavádění personalizovaného vzdělávání") nelze dělat bez dodatečných nákladů. Bohužel z toho vyplývá, že (i tam) se o to mohou úspěšně pokoušet pouze školy disponující nadstandardními zdroji - typicky soukromými.

E Kocourek 12.12.2017

Komentář

Pozoruhodná a rozporuplná zpráva ČŠI!
Pokud mohu soudit, jde o první oficiální kritiku interaktivních tabulí, byť kritiku nedotaženou. Prý "bez podpory vzdělávání pedagogů", a to je omyl. ITab prostě jsou předražený nesmysl, a žádné vzdělávání to nezachrání.
Na rozdíl od ČŠI se mi spoléhání na cloudová řešení jeví podobně nešťastným jako nasazování ITab. Vidím dvě úskalí: Zdá se, že i ČŠI vidí riziko přetížení školního připojení na venkovní síť. A přitom škola pro svůj provoz (včetně vyučování) potřebuje vysoce propustnou vnitřní datovou síť (intranet), zatímco připojení "ven" žádnou mimořádnou kapacitu nepotřebuje. Druhé úskalí je personální - o školní servery a o školní síť se musí starat někdo, kdo to opravdu umí (a zda to opravdu umí se snadno pozná!), zatímco cloudová řešení si vystačí s diletantem.


Školní inspekcí požadovanou obnovu zařízení nejpozději po 7 letech stáří považuji za velice spornou. Že by ČŠI skočila na špek "komplotu Intelu a Microsoftu"? Údajnou potřebu připojovat školní zařízení na vysokorychlostní internet považuji za módní a nesmyslnou. IMO zařízení určená (např.) pro LM nemusí být ani extrémně rychlá, ani připojená na Internet. Samozřejmě, pokud škola neví, co vlastně chce, a pokud školní správce ICT netuší, jak má požadovanou funkčnost docílit, pak musí žehrat na zastaralost zařízení.


Podle ČŠI (na téma školního správce ICT) je ideální stav, "kdy je učitelům k dispozici odborník, který jim při využití ICT asistuje a řeší případné technické problémy, a to v rámci celého období probíhající výuky. Jeho absence výrazně umenšuje motivaci (a často i odvahu) pedagogů využívat již alespoň zavedené technologie." -- Avšak je mi znám případ, kdy na škole je v roli správce přítomen rádoby-odborník, který učitelům při využívání ICT hází klacky pod nohy, technické problémy ani ne tak řeší jako vytváří, a právě jeho přítomnost výrazně umenšuje motivaci a odhodlání pedagogů využívat již alespoň zavedené technologie. Jelikož materiál ČŠI zmiňuje rozšíření funkčního studia ředitelů škol o problematiku ICT, zajímalo by mě, jaké studium by musel absolvovat ředitel školy, aby dokázal rozpoznat, že jeho školní správce ICTje namyšlený diletant. Nebylo by lepší, kdyby se ten ředitel zeptal libovolného ze svých učitelů ICT?


"Za optimální je třeba považovat stav, kdy každý učitel má k dispozici pro svou práci (i mimo vzdělávací proces) počítač, notebook nebo tablet." Bravo ČŠI! Ano, tak to má být! Jenže na mnoha školách "nemá k dispozici počítač (nebo obdobné zařízení) ani každý druhý učitel". Toto tvrzení považuji za neuvěřitelné! Není to ve skutečnosti tak, že všichni ti učitelé takové "obdobné zařízení" samozřejmě mají (proboha, vždyť Bakaláře lze ovládat z tabletu za tisícovku), ale škola jim brání je používat z jakýchsi nesmyslných důvodů?