Chatbot EMA
4 zdařilé

I finští učitelé mají občas starosti

Autor
Miroslav Dvořák
Datum vložení
4. 12. 2018
11 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

důvěra
Finsko
Phenomenal Education
reforma
učitelé
vzdělávací technologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Miroslav Dvořák
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 02. 10. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

RNDr. Michaela Ševečková 10.10.2017

Komentář

Děkuji panu autorovi za pěkný příspěvek. Ve finské škole jsem sice nebyla, ale do Finska a Skandinávie jezdím často a tak malinko tu atmosféru znám. Moc bych si přála, abychom se i v našich školách posunuli směrem k pohodě a technologie přijali přirozeně jako prostředek poznávání světa a snad i k odstraňování bariér mezi námi. Mnohde to tak jistě funguje, ale zdaleka ne všude. Snadné to není, ale i tam na severu si svou cestu museli prošlapat.

Ivan Ryant 7.10.2017

Komentář

I u nás se přece má učitel připravovat na každou hodinu, volit metody a formy výuky podle okamžitých podmínek (někdy nefunguje projektor, jindy máme novou pomůcku, jinak se učí druhá hodina a jinak sedmá, jinak v úterý dopoledne a jinak v pátek odpoledne, některá třída spolupracuje, jiná učitele ignoruje, další dokonce revoltuje). Tak si myslím, že to není práce navíc a mělo by to jít i u nás.

Pokud jde o důvěru, je to zbytečná věc, pokud inspekce funguje tak jako u nás. Inspekci nezajímá, že škola neslouží svému účelu (např. že gymnázium nenaučí své studenty studovat -- vyhledávat zdroje, těžit informace z dat (např. rozumět textu), kriticky hodnotit získané informace (např. jestli to nejsou dezinformace), uvažovat v souvislostech, spolupracovat s kolegy, učit se účelně a efektivně). V RVP máme jasně vytýčené klíčové kompetence, ale ty nezajímají ani školu, ani inspekci. A nestěžují si ani rodiče, ani studenti, přestože absolvent gymnázia se nehodí nejen na universitu, ale ani do supermarketu k pokladně. Učítelé učí látku, ti lepší dokoce studenty. Proč učí učitel, ale studenti se neučí? To není chyba studentů.

Nevím, jak velký problém je najít schopného a normálního učitele. Určitě je opačný problém, když si učitel chce najít aspoň trochu normální místo (tj. celý úvazek s vyhlídkou na dobu neurčitou) na aspoň trochu slušné škole. Učitelů je nadbytek (jinak by neměli tak nízké platy a vedení škol by s nimi nemohlo zacházet jako s póvlem). V čem je tedy problém? Musel byste napřed vyměnit učitele učitelů. A to je opravdu velký problém.