Chatbot EMA
5 skvělé

5 ISTE trendů pro tento školní rok

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
1 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

budoucnost
digitální občanství
informatické myšlení
ISTE
kódování
mediální gramotnost
školství
trendy
virtuální realita
zpětná vazba

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 09. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 7.9.2017

Komentář

Pro porovnání je zajímavé prostudovat též nejnovější, poněkud obsáhlejší Horizon Report: 2017 K–12 Edition, který CoSN jako obvykle vybavila doprovodným pomocným Toolkitem:
http://2017-nmc-cosn-horizon-report-k12resources.org/

Ondřej Šteffl 8.9.2017

Komentář

Velká část pegagogiky, a v USA zvlášť, žije v zajetí krátkodobých, školních cílů a nejlépe těch testovatelných. Velmi výrazně se to týká i pedagogického výzkumu, a to i u nás. A také školské politiky - PISA jako kritériu a cíl. Přitom je jasné, že mnohé cíle vzdělávání jsou výrazně dlouhodobé. Proč to zde píši:
ad 2 Okamžitá zpětná vazba je pěkná věc, pokud učíte řešit kvadratikcé rovnice. Když jde o kritické myšlení, mediální gramotnost (bod 4), psaní eseje, sebereflexi, nové pojetí mediálního občanství (ad 5), je to nesmysl.

Bořivoj Brdička 8.9.2017

Komentář

Téměř se vším souhlasím. K 5. bodu se pokusím přidat svůj postoj. Jsem pro, aby kromě bezpečnosti škola řešila i další témata spojená s internetem. Asi nejdůležitější je přivést žáky k poznání, že technologie mohou použít k osobnímu růstu. Jde o to, posunout jejich sklon k napodobování špatných vzorů pozitivním směrem. Tak trochu se mi to spojuje s digitálním občanstvím, které si klade za cíl pozitivně ovlivnit celou společnost. To je samozřejmě utopie. Víru bychom si snad i přesto mohli zachovat.

E Kocourek 8.9.2017

Komentář

Boj proti dezinformacím - obsesivní téma rvp.cz a některých jeho autorů. Připomínám, že dosud nikdo na rvp.cz nepředvedl použitelný algoritmus, jak rozpoznat dezinformaci. Nabízeny jsou leda způsoby, jak zjistit, co považuje za dezinformaci Ministerstvo pravdy (a "neziskovky" v jeho žoldu). Což IMO není totéž.


Metodika Freda Bakera je pěkná, ale rozpoznání věrohodného zdroje neřeší. To, že zdroj používá manipulativní postupy, nevypovídá o pravdivosti či nepravdivosti nabízeného informačního obsahu.


Nové pojetí digitálního občanství směrem ke konání dobra? Připomínám, že ve společnosti zdaleka nepanuje shoda, které že změny jsou pozitivní, a nezvaní pachatelé dobra jsou nezanedbatelnou částí společnosti považováni za škůdce.

Bořivoj Brdička 9.9.2017

Komentář

Zde vidíte opět jednu zcela typickou ukázku dezinformačního postupu, a sice zpochybňování pokud možno všeho. Stačí, když je čtenář na pochybnostech. Pak je již snazší ho zmanipulovat. Učte se na panu Kocourkovi!

Jan Maršák 9.9.2017

Komentář

Ad E Kocourek: Co si představit pod onou "nezanedbatelnou částí společnosti" a koho pod "nezvanými pachateli dobra"?