Chatbot EMA
5 skvělé

Digitální pedagogika a distribuované poznávání

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
4 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Albert Bandura
behaviorismus
digitální pedagogika
distribuované poznávání
Edwin Hutchins
Jerome Bruner
kognitivismus
konektivismus
konstruktivismus
sociální kognitivismus
World Economic Forum

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 19. 06. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Maršák 26.6.2017

Komentář

Velmi zajímavý článek (jak nakonec už je tradicí u článků publikovaných ve Spomocníkovi). Jen tvrzení, "... že budoucnost pedagogiky je digitální!" se mně zdá poněkud nadnesené a zavádějící. Z faktu, že v pedagogické vědě budou hrát významnou roli digitální technologie (o čemž není pochyb), však podle mne neplyne, že bude vznikat nějaká "digitální" pedagogika. Vždyť digitální technologie se dnes využívají např. i v matematice, fyzice, biologii a v jiných vědách, ale z toho neplyne, že budoucnost těchto věd je "digitální".


Mimochodem, fundamentální fyzikální teorie, takové jako např. teorie elektromagnetického pole, kvantová mechanika, kvantová elektrodynamika (bez nichž by některé současné moderní technologie, včetně těch digitálních, jen stěží vznikly), byly zformulovány na konci 19. a v několika prvních dekádách 20. století. A bez pomoci digitálních technologií. A dodnes tyto teorie nebyly překonány.

Bořivoj Brdička 28.6.2017

Komentář

Ano, je to nadnesené. Chtěl jsem vzbudit pozornost. Pan Frezzo to vyjádřil trochu jinak, ale význam je hodně podobný:
"Combining the learning sciences with digital innovation, we can leverage the best of what digitally enhanced and human-driven education have to offer ..."

Jan Maršák 28.6.2017

Komentář

Ad Bořivoj Brdička: S tím se dá souhlasit.