Chatbot EMA
4 zdařilé

Příprava učitelů středních škol z historického pohledu

Autor
Lucie Zormanová
Datum vložení
4. 12. 2018
3 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

střední škola
učitelé
vysokoškolské studium
vzdělávání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Lucie Zormanová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 09. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Lucie Zormanová 5.10.2017

Komentář

Dobrý den pane Melichare, děkuji za komentář.


Máte pravdu, měla jsem se více zaměřit na 2. polovinu 20. století, ale nechtěla jsem, aby byl článek příliš dlouhý, proto jsem shrnula pouze základní informace. Jelikož vidím, že je to zajímavé téma, vytvořím ještě jeden článek zaměřený přímo na druhou polovinu 20. století. 


Pokud jde o kariérní řád v Polsku je zaveden již od roku 2000. Článek jsem napsala, protože daný kariérní řád chápu jako vhodnou inspiraci pro naše prostředí. Nicméně také má své zápory, řada učitelů si stěžuje na to, že kariérní růst je spojen se sbíráním certifikátů a různých dokumentů, které mají svědčit o kvalitě učitele a jeho profesním rozvoji.  Stěžují si, že je učitel pak zahlcen administrativní činností a školeními a ubývá čas na práci s dětmi. 

Miroslav Melichar 4.10.2017

Komentář

Články paní Zormanové jsou zajímavé, týkají se důležitých témat. Někdy však končí právě v místě, které by mohlo být pro čtenáře nejpřínosnější. Zde se dočteme jen minimum o 2. polovině 20. století, tedy o době, kdy studovali na učitelé nebo starší kolegyně a kolegové. V textu o karierním řádu polských učitelů se dobře seznámíme s jeho strukturou, ale nedozvíme se, zda již byl zaveden a jakou vyvolal reakci polských učitelů.

Miroslav Melichar 5.10.2017

Komentář

Dobrý den, děkuji za vstřícnou reakci.


Na nový článek se těším.


KŘ v Polsku se dost podobá českému návrhu, který se neprosadil. V Polsku tedy zaveden byl a vyvolává sice podobné negativní reakce jako původní český návrh, ale používá se. Polské zkušenosti by  mohly být přínosem pro další osudy KŘ u nás.