Historie ICT s aplikací HSTRY
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.
Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.
čtenářská gramotnost
1
digitální gramotnost
1
grafické zpracování
1
praxe
1
Sutori
1
vyhledávání
1
časová osa
historie ICT
HSTRY
timeline
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Jaroslav Mašek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 20. 04. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Jaroslav Mašek
21.4.2017
Komentář
Článek vznikl v době, kdy se služba jmenovala HSTRY. Nyní je pod názvem SUTORI dostupná na adrese https://www.sutori.com.
E Kocourek
22.4.2017
Komentář
Takže \"téma (...) si žáci vybírali sami podle toho, jaká technologie, služba či osobnost z oblasti ICT je zajímá.\" A zajímá některého žáka Moore-ův zákon nebo samotný Gordon Moore?
Jan Brich
9.11.2020
Komentář
Kooperace žáků na jedné časové ose je možná také v původním českém systému Timixi (bez omezení počtu sdílení). Online aplikace se dá výhodně použít i pro distanční výuku.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Tím, že žáci využívají online nástroj, pro zpracování tématu historie ICT, rozvíjí se u nich digitální gramotnost. Žák tak na základě vlastních kritérií pro vyhledávání získává potřebné informace z doporučených zdrojů a vytváří a upravuje digitální obsah, v případě potřeby je schopen jeden digitální formát doplnit či rozšířit jiným formátem. zároveň využívá digitální technologie v navrženém postupu, kterým řeší vybrané problémy. Do budoucna se bude žák schopný rozhodnout, jaký nástroj se nejlépe hodí ke splnění cílů. Jelikož žáci pracovali s online zdroji, je vhodné i upozornit na právní normy v digitálním prostředí.
Aktivita nabízí dostatečný prostor pro rozvoj čtenářské gramotnosti při práci s textem (např. Vyhledávání a propojování přímo i nepřímo vyjádřených informací podle účelu čtení nebo např. Výběr textů podle
účelu čtení a rozhodování o jeho užití)