Chatbot EMA
5 skvělé

Od geocachingu k Pokémonu GO a zase zpět

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
7 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

1:1
David Theriault
geocaching
GPS
hra
Nintendo
Pokémon GO
virtuální realita

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 01. 08. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Milan Taláček 4.8.2016

Komentář

Pokémon GO se mi jeví jako výborný materiál pro vysvětlení principů monetizace „bezplatných“ aplikací. Najdou se v něm snad všechny mě známé prvky a díky Augmented Reality (AR) také některé novější (např. co znamená, když soubor \datacom.nianticlabs.pokemongofilesil2cppMetadataglobal-metadata.dat obsahuje řetězec „Sponsor.MCDONALDS“?).

Těším se, až vznikne aplikace využívající AR, která tvůrci umožní vložit na mapu virtuální objekty, a připravit k nim příběh, který může mít obdobný potenciál oslovit žáky jako komerční fenomén, ovšem bez komerční vaty.
E Kocourek 4.8.2016

Komentář

Theriaultovo tvrzení č.4 je nepravdivé. Není pravda, že "vše, co dělají žáci s mobily, lze integrovat do práce, kterou dělají ve škole". Samozřejmě záleží na tom, co je míněno onou "školou", a já (naivně?) předpokládám, že jde o zařízení, které má žáky naučit něco užitečného. Zabíjení času nesmyslnou činností není užitečné.


V reakci na Theriaultovo tvrzení č.2 (Jestliže žáci používají mobily, je třeba se snažit, aby to použití mělo nějaký smysl) bych očekával, že se jim škola a učitel bude snažit vysvětlit nesmyslnost činností jako Pokémon GO.


Zmínky o výukovém použítí, motivaci, soutěživosti, nucení k pohybu, atd., jsou mlžení. Dobrodružství lze zažít bez Pokémonů a blog lze psát o čemkoli jiném. "Něco pozitivního" na činnostech jako Pokémon GO nelze najít, ale pouze vyfabulovat.

Bořivoj Brdička 4.9.2016