Chatbot EMA
5 skvělé

Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny

Autor
Mgr. Ivana Brabcová
Datum vložení
4. 12. 2018
14 1 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

autorská práva1
cizí jazyky1
digitální gramotnost1
ICT1
IT dovednosti1
německý jazyk1
nový digitální obsah1
online nástroje1
právní normy1
ThingLink1
život s technologiemi1

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Markéta Čonková 4.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
V aktivitě jsou žáci motivování společnou prací na menším projektu, zapojením ICT a využíváním autentických textů. Autorka aktivity pro prezentaci výstupů vhodně zvolila nástroj Thinglink, který umožňuje doplňovat obrázek jiným formátem (textem, videem, jiným obrázkem). Během aktivity žáci hodnotí důvěryhodnost zdroje , čímž je naplněn jeden z cílů a to ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost.
Doporučila bych před využitím aktivity si ověřit, zda všechny popisované funkce v nástroji Thinglink existují a jsou stále zdarma a stejně funkční jako v popisu. Nástroje se postupně vyvíjejí a mohou se změnit.
Komentář

Budeme li se na aktivitu dívat z pohledu gramotností, zjistíme, že je velmi vhodně koncipovaná pro rozvoj digitální gramotnosti žáků. Již v úvodu autorka příspěvku uvádí, že jako podkladovou mapu využila mapu staženou z galerie www.openclipart.com. Otevírá se nám zde prostor pro úvod do tématu autorských práv. V této fázi jsou žáci pasivními příjemci informace. V jiných následujících aktivitách si mohou žáci aktivně tvořit vlastní výstupu včetně vyhledávání vhodného podkladu na základě daných kritérií. Doporučila bych ve zpětné vazbě se k problematice autorských práv vrátit.
Žáci aktivně pracují ve sdíleném prostředí, mohou tedy zjišťovat, jaké výhody a jaké nevýhody taková práce přináší. Zároveň je velká část práce věnována vyhledávání informací a posuzování jejich důvěryhodnosti a následné tvorbě nového obsahu ve sdíleném prostředí.
Aktivita je tedy vhodná pro rozvoj digitální gramotnosti v následujících oblastech dle publikace Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání:
1.1 Zapojení do společnosti prostřednictvím digitálních technologií
1.3 Každodenní život s technologiemi
1.4 Osobní rozvoj, osobní vzdělávací prostředí
1.8 Právní normy v digitálním prostředí
1.10 Řešení problémů a inovace
2.1 Tvorba nového digitálního obsahu, vhodně zvolený formát sdělení
3.1 Získávání dat, informací a obsahu z digitálních zdrojů
3.4 Sdílení a spolupráce prostřednictvím digitálních technologií
Naplnění konkrétních cílů záleží na tom, který z očekávaných výstupů učení plánuje v hodině naplňovat.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Ivana Brabcová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 10. 12. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay