Chatbot EMA
5 skvělé

Stanou se nám Finové nedostižným vzorem?

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
0 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

badatelsky orientovaná výuka
digitalizace
digivzdelavani
Finsko
konektivismus
konstruktivismus
Phenomenal Education
projektová výuka
SDV

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 03. 12. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 6.12.2015

Komentář

Finsko jako vzor pro Česko! Finsko a jeho příkladně nízká míra rozdílů v kvalitě škol! Všichni žáci nezávisle na socio-ekonomickém zázemí mají stejné podmínky pro vzdělávání! - To je samozřejmě sen každého českého ministerského úředníka. Co na tom, že v Česku se takový stav nikdy nedocílí - důležité je o tento nedostižný cíl usilovat! V rámci usilování může Ministerstvo nabrat dvakrát víc úředníků! A co dvakrát - desetkrát víc úředníků! Až na každou školu připadne alespoň jeden úředník, který ji bude buz..., totiž pardon, který tu školu bude mentorovat. A pokud ani pak nebudou všechny školy v Česku stejné (což samozřejmě nebudou), nasadíme ministerského úředníka na každého učitele.


Ještě jsme nestačili zapomenout, jak byla dávána za vzor nedostižná finská firma Nokia. Je možné, že na osudu oné vzorové finské firmy se nějak podepsali vůbec nejlepší absolventi onoho v Evropě vůbec nejlepšího školství?


 


"Všichni již dobře víme, že je nevyhnutelné se po cestě, kterou nám ukazují Finové, nakonec vydat. Čím déle budeme váhat, tím hůře pro nás." -- Víme, nevíme, jak se to vezme. Já se třeba domnívám, že nějakou představu, jak postupovat, má (nebo si dokáže vymyslet) každý český učitel, který se o tyhle záležitosti zajímá. Vydat se po šílené finské cestě je "nevyhnutelné" ne proto, že je to přínosné pro školy, ale proto, že to má dvě klíčové ministerské vlastnosti - bude to dobře vypadat v novinách (moderně: v mediích) a lze na to vyplácat neomezené množství peněz. Čím déle budeme váhat, tím více se odloží kýžené mrhání penězi.


Neodsuzuji finský postup od A do Z - obsahuje některé dobré a podnětné nápady. Odsuzuji to, co podle mne nevyhnutelně podle finského vzoru nastane při napodobování v Česku - snahu napodobit úplně všechno na 110 procent, s důrazem na ty nejnesmyslnější prvky finského vzoru.

Bořivoj Brdička 6.12.2015

Komentář

Pane Kocourku, vy máte nějaké zprávy z ministerstva? Skutečně se chystá vydat finskou cestou? Ke mně se to tedy ještě nedoneslo. Zatím bohužel ani nejmenší náznak. I ta šílená inkluze je v našem podání na hony finské vzdálena.

Bořivoj Brdička 14.1.2016

Komentář

Narazil jsem na americký výzkum, který trochu poodhaluje důvody vedoucí k preferování psaní na klávesnici. Američané při přechodu na počítačové rozhodné plošné testování zjišťují, že se rozdíly mezi žáky zvětšují. Při zkoumání příčin dospěli k závěru, že problém způsobuje rozdílná schopnost pracovat na počítači. Výsledky těch, kteří nemají dost příležitostí s počítačem pracovat, se zhoršují. Tento hendikep je třeba vyrovnávat.
http://hechingerreport.org/online-writing-tests-widen-achievement-gap/