Chatbot EMA
3 dobré

Montessori mateřská škola a základní škola v Itálii

Autor
Lucie Zormanová
Datum vložení
4. 12. 2018
8 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Itálie
kurikulum
mateřská škola
Montessori
základní škola

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Lucie Zormanová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 12. 01. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Michaela Kaslová 7.3.2016

Komentář

Autorka článku informuje o situaci v italských mateřských školách typu Montessori, avšak není patrné, kolik takových mateřských škol navštívila. Ve srovnání s mými osobními zkušenostmi napříč Itálií nemohu souhlasit s popsaným zobecněním, protože se tyto školy od sebe leckdy v něčem liší a to nejen z pohledu sever/jih Itálie, ale i v rámci jednoho města (počet dětí, specializace učitelek, prostředí, v pojetí některých přístupů a tak podobně).


Na článku mne zaráží, že není užita citace tak, jak je předepsána, tedy odkud až po které místo autorka přebrala od toho kterého autora text. Bylo by dobré, aby aspoň to recenzenti toto brali v úvahu a vyžadovali citace v soualdu s autorskými právy. Pokud by se totéž stalo v bakalářské či diplomové (i jiné práci), hrozí za toto nemalé postihy. JE to škoda. Na stránkách MŠMT by měly být články vzorem po všech stránkách.


Nyní k Montessori: jak dobře víme z originálů jejích prací, v průběhu svého života některé pohledy přehodnocovala s ohledem na vlastní zkušenosti a na proměny ve společnosti. Proto u citací z jejícho díla (Které to bylo?) je vhodné uvést rok, kdy danou myšlenku  vyslovila.


Druhá část článku působí spíše jako výpisky z dané literatury (niloli Monteassori děl) a není zde vazba naautorčiny zkušenosti v Itálii, tedy zda se se vším, co vypsala od jmenovaných autorů, její zkušenosti shodují, či zda nalezla někde odchylky, v čem a proč k nim došlo. Chybí zde problematika návaznosti \"školních\" stupňů a řešení, které je diskutováno.