Výuka cizích jazyků v České republice a v EU
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Lucie Zormanová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 17. 03. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Velice zajímavé údaje, všechna čest, ale jeden mi v článku schází.
K argumentům zastánců výuky dětí předškolního věku:
Ad 1) Nemusíme se bát, že dítě přetížíme. -- Něco jako vtip na začátek? Přetížení dítěte (ani žáka či studenta jakéhokoli věku) se nemusíme bát za žádných okolností. Mají dokonale vyvinuté mechanismy (\"druhým uchem ven\"), jak se ubrání jakémukoli náznaku přetížení. Přestože (jak naznačuje i článek) se toho naučí tím víc, čím více jsou zatíženi.
Ad 2) Děti v tomto věku ještě nejsou schopny porozumět gramatickým pravidlům. -- Ano, nejsou. Ale co z toho vyplývá? Kromě bezvadné výslovnosti, mohou se tedy děti naučit cokoli použitelného ve vyšším věku?
Ad 3) Cizojazyčné (IMO úplně jakékoli) podněty velmi efektivně stimulují vývoj mozkových funkcí. -- Je dobré mít to podložené výzkumy, ale jinak je to cosi, co \"každý ví\" nebo aspoň tuší. Problém je, jak děti udržet v silném proudu podnětů. Například kolikrát za den tedy musí dítě konverzovat v cizí řeči, aby to zanechalo měřitelnou stopu? A jaká je optimální frekvence?
Ad 4) V předškolním věku děti mohou získat cizojazyčné dovednosti na úrovni rodilého mluvčího za předpokladu, že jsou vystaveny kvalitním, systematickým a intenzivním podnětům. -- Velice příznivý poznatek, že mohou. Ale za jakých okolností děti ty dovednosti opravdu získají? S jakou pravděpodobností? Tohle je ten údaj, který mi v článku chybí. Ale chápu, že právě toto je obtížné zjistit. A pokud to nějaká jazyková škola má zjištěné a ví to, je to její velmi cenný know-how a asi to nebude chtít prozradit.
\"Podle této teorie tedy přirozenými procesy osvojování cizího jazyka můžeme dosáhnout jazykové úrovně totožné s rodilými mluvčími.\" -- Promiňte nechápavému. Přirozeným procesem rozumím vyvézt dítě do ciziny a tam je zanechat v cizojazyčném prostředí bez jakékoli jazykové pomoci. Cokoli jiného mi nepřipadá jako přirozený proces. Zejména mi jako přirozený proces nepřipadá cokoli, co může s dítětem dělat škola. Takže prosím o vysvětlení.
Ad 5) Není důležitý věk, ve kterém se s výukou cizího jazyka začíná, jako kvalitní pedagogické vedení, systematičnost a forma výuky. -- A zase ta terminologie! Jaká forma výuky je ta pravá? Je jediná? Je jich víc? Je jich mnoho? Ví to někdo? Ví to, ale neprozradí?
Komentář
Jako přirozený proces stejně jako kvalitní, systematické a intenzivní podněty je chápána každodenní konverzace v cizím jazyce v bilingvním či téměř bilingvním prostředí. A to prostřednictví anglicko-české školy, školky nebo v rodině. Výuka jednou týdně 1-2 hodiny tyto výsledky pochopitleně nedává.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.