Chatbot EMA
4 zdařilé

Má prezenční výuka na VŠ vůbec ještě smysl?

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
0 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

disrupce
dvpp
edX
karierní systém
MIT
MOOC
výzkum

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 13. 10. 2014
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jiří Štípek 14.10.2014

Komentář

Já jsem tedy tu původní zprávu MIT nečetl, takže budu předpokládat, že sdělení článku odpovídá zprávě MIT.


Podstatné je toto:


"Nemá smysl porovnávat celkové výsledky prezenčních repetentů z MITu s většinou kvalifikovanými, motivovanými a dospělými studenty MOOC kurzu. Důležitý je jiný údaj, a sice, jaký pokrok ta která skupina během práce udělala. "


Samozřejmě nelze srovnávat celkové výsledky repetentů s motivovanými účastníky MOOC, ale podle mě, nelze srovnávat ani ten pokrok, protože "potenciál pokroku" u repetentů nemusí být stejný jako u "kvalifikovaných, dospělých a motivovaných". Předpokládat, že repetent je schopen stejného pokroku jako druhá skupina a stavět na tom závěry uvedené v článku, je dle mého názoru nepřijatelné.


Běžným požadavkem v podobných výzkumech, kde se něco porovnává, jsou srovnatelné skupiny, tj. srovnatelné např. z hlediska věku (MIT výzkum: dospělí vs studenti), zjednodušeně prospěchu (MIT výzkum: repetenti vs ...), motivace (MIT výzkum: povinná účast vs dobrovolná účast) atd.

Bořivoj Brdička 14.10.2014

Komentář

Souhlasím. Přesto je zajímavé, že byl pokrok u všech, kteří MOOC dodělali přibližně stejný, a ani repetenti s přímou podporou učitelů vyššího nedosáhli. Nicméně bych tomu i já velký význam nepřikládal. Chtěl jsem hlavně připomenout existenci nezanedbatelné skupiny lidí, kteří jsou samostatného online studia schopni. Asi nebude možné je do budoucna ignorovat.


Titulek článku je samozřejmě provokativní nadsázka, na níž je jednoznačná odpověď. Repetentům nic lepšího nabídnout neumíme.

Bořivoj Brdička 14.10.2014

Komentář

Rád bych poděkoval zvláště tomu čtenáři, který přidělil článku 1*. Jsem rád, že jsem trefil do černého!

Lenka Jedličková 11.11.2014

Komentář

Osobně mám za to, že výuka on-line je pro žáky přínosná v jakékoli kategorii. U menších dětí spojuje hru s radostí z ovládání techniky, u starších umožňuje rozdělit si učení do částí, které časově i rozsahem vyhovují. Nepovažuju ji ale za jedinou možnou, protože přímý kontakt s učitelem umožňuje ještě rozvoj sociálních dovedností a dovedností verbální komunikace. Ale uznávám, že tohle je jiný level, protože já mám na mysli hlavně povinnou školní docházku.