Chatbot EMA
5 skvělé

Zneužitelnost dat v mracích

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
2 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

bezpečnost
Dropbox
Edward Snowden
facebook
ochrana
USA Freedom Act
velká data
zneužívání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 02. 2014
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 28.2.2014

Komentář

Privacy Technical Assistnace Center amerického federálního ministerstva školství zrovna vydalo nový dokument pojednávající o ochraně dat žáků při využití soukromých vzdělávacích služeb. Shrnu to nejdůležitější. Takovéto služby nesmějí používat tato data žádným jiným způsobem, než na předávání (nejlépe v analyticky zpracované formě) učitelům (školám, zřizovatelům) a pro potřeby vlastního rozvoje. Ale v tom posledním případě výhradně jen anonymizovaná.


Protecting Student Privacy While Using Online Educational Services: Requirements and Best Practices

Bořivoj Brdička 1.3.2014

Komentář

Je celkem jisté, že se bezpečnost dat v mracích stane brzy docela zásadním problémem. Zvláště tam (tedy i u nás), kde se zákonné úpravy za praxí zpožďují. Než se k problematice vrátíme, budu oznamovat alespoň důležité aktuální zdroje. Zde je další (SIIA=Software & Information Industry Association):


MARK SCHNEIDERMAN - SIIA Announces Industry Best Practices to Safeguard Student Information Privacy and Data Security and Advance the Effective Use of Technology in Education, FEBRUARY 24, 2014

E Kocourek 1.3.2014

Komentář

Spoléhání na dobrou vůli provozovatelů cloudových úložišť a cloudových služeb (třeba Dropbox) je šílená naivita hraničící s hloupostí (eufemismus), a spoléhání na zákonné úpravy (a tedy na dobrou vůli politiků) snad ani nelze považovat za naivitu.


Uživatelé, spíše nežli se oddávat naivnímu snění o ochraně dat, kterou ZA NĚ zařídí někdo jiný, by si raději měli rozmyslet kategorie svých dat. Která data jsou nezneužitelná a lze je bez obav umístit na cloud, která data je NEVYHNUTELNÉ kryptovat, a konečně která data na cloud prostě NESMÍ za žádných okolností.


Když už někdo chce spoléhat na zákonné úpravy (a tedy na dobrou vůli politiků), případně pokud někdo chce tento postup obecně doporučovat učitelům a studentům, měl by si možná zjistit, jak je to v U.S.A. s legálními možnostmi kryptování dat.

Bořivoj Brdička 2.3.2014

Komentář

Dovolím si dovysvětlit, kam směřuje ukládání dat z výukových aplikací. Budoucnost má analýza výukových výsledků (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/17421/), tedy zaznamenávání skoro všeho, co žák při výuce dělá (velká data). Je to trochu podobné tomu, když dnes Google ukládá vše, co hledáme, či analyzuje vše, co máme na disku. Asi si to zatím ani neumíme představit, ale takovou analýzu budou brzy nabízet všichni dodavatelé technologií do škol. Pokud se do toho stát nevloží, budou se všichni snažit na datech získaných činností žáků nějak profitovat. Poznáte to typicky již dnes, když je v podmínkách užívání napsáno, že data mohou být ke zpracování předána třetím stranám. Nějaké kriptování na úrovní souborů či přenášení dat mezi konkrétními počitači je na hony této problematice vzdáleno.

Bořivoj Brdička 4.5.2014

Komentář

Následující článek Gerry Grealishe z Cloud Computing Journal popisuje 3 nové zákony (Austrálie, Německo, Velká Británie) regulující přenos osobních dat občanů získaných globálními online službami za hranice státu - Key Data Residency Requirements Global Organizations Need to Understand.