Chatbot EMA
5 skvělé

Rocketship – model školy budoucnosti

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
18 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

blended learning
hybridní školy
kombinované formy vzdělávání
metodika
Rocketship
rotace
Tamien
transformace

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 16. 12. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ondřej Neumajer 17.12.2013

Komentář

Extrémně zajímavý článek (a extrémně dlouhý). Příklad Rocketship a charterových škol obecně může ukazovat vývoj, na který není nereálné, že v ČR časem dojde (pokud již částečně nedochází již dnes). Na tomto příkladu je zároveň vidět, že kulturní a sociální odlišnosti zámoří komplikují možnost vyvozovat jednoznačné závěry i pro Evropany, nebo dokonce pro nás v ČR. Že zde technologie hrají roli "umožňovatele zlevnění" je zřejmé a pro školy varovné zároveň. Charterové školy zdá se, víří stojaté vody školství. Kdo to udělá u nás?


O stohlavých  třídách s více učiteli jsem několikrát slyšel i předminulý týden v Barceloně (http://ondrej.neumajer.cz/?item=vyuka-jazyku-v-dobe-digitalni). Škoda, že jsem nezjišťoval více informací.


ON

Pavlína Hublová 17.12.2013

Komentář

\"Pokud by vás zajímalo, kam se ve výukovém schématu poděla témata spadající do výtvarné či hudební výchovy, vězte, že ty se zařazují jen jako rozšiřující a nepovinné. Státní plošné testy je neověřují, tak není důvod se jimi zabývat.\"


To je to, čeho se opravdu bojím - může mě někdo ujistit, že takto nedopadne i naše testované a testující školství?

Bořivoj Brdička 17.12.2013

Komentář

Díky paní Smetánkové ze Scia (dělá Výběr ze zpráv ...) jsem narazil na zprávu o výsledcích výzkumu (MIT, Harvard a Brown), který zkoumal, zda ty školy, které úspěšně zlepšují skóre testů (high-stakes testy překládá jako rozhodné) zároveň též zlepšují jejich schopnost logicky uvažovat a analyzovat problémy. Dělá to na mě dojem, že právě takovéto charter schools, jako Rocketship, byly příčinou. Výsledek nás nepřekvapí. Ukázalo se, že ne. Pro logickou a analytickou inteligenci používají pro mě nové označení - fluidní, zatímco tu "testovou" označují jako krystalickou. Zde je předběžná zpráva - Even when test scores go up, some cognitive abilities don’t.
Ten výzkum bude pokračovat s cílem v delším časovém horizontu ověřit, jak se schopnost vypracovat dobře testy projevuje na budoucí úspěšnosti absolventů v praxi. To mi připomnělo profesora Zhao - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/16409/.

Bořivoj Brdička 22.1.2014

Komentář

Téma je stále žhavé. Akruálně o Rocketship píše Education Week - Growing Pains for Rocketship's Blended-Learning Juggernaut. Některé věci jsou v článku upřesněny, ale v zásadě se moc od mého neliší. Zmínil bych snad jen tu skutečnost, že si management již začal uvědomovat, že takto nemohou pokračovat a část peněz, které byly původně určeny na rozjezd dalších nových škol, věnují na výzkum optimálních kombinovaných výukových metod. Obávám se, že na záměru zvyšovat počet žáků na (kvalifikovaného) učitele, se nic nemění.

Bořivoj Brdička 30.5.2014

Komentář

Další studie potvrzuje, že rozdíly mezi kombinovanými a tradičními školami se co do výsledků snižují. Z toho lze odvodit, že zavádění Blended Learningu v cestě nic nestojí. Jediný problém opět nikdo nezmiňuje, a sice, jaká část výukových cílů je americkými plošnými testy ověřována.
https://www.edsurge.com/n/2014-05-21-the-scorecard-on-blended-learning