Chatbot EMA
5 skvělé

Kdo z našich žáků nejspíše nenajde práci?

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
2 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

automatizace
konkurenceschopnost
nezaměstnanost
Oxford
pracovní trh
výzkum

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 04. 11. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miloš Kafka 14.11.2013

Komentář

Dobrý den,


k tomuto tématu jsem před nějakou chvílí četl dva články od českých autorů, které se zdají být protichůdné, ale k tomuto tématu zajímavé.


http://www.lupa.cz/clanky/jiri-hlavenka-kdyz-prace-mizi-aneb-nici-internet-stredni-tridu/


http://www.lupa.cz/clanky/peter-lelovic-kdyz-prace-pribyva-aneb-znici-uz-internet-konecne-deleni-spolecnosti-na-tridy/


Každopádně si myslím, že jde o jeden ze zničujících trendů pro lidskou společnost. Nemyslím si totiž, že by se v jiných odvětvých či oborech vytvořilo postupně tolik pracovních pozic, aby mohli být zaměstnáni všichni, kdo kvůli automatizaci přijdou o práci. Navíc, počet lidské populace stoupá!  Mám v tomto ale malý přehled, tak mě zajímá Váš názor.

Bořivoj Brdička 20.11.2013

Komentář

Nikdo neumí předvídat přesně, co se stane. Je třeba si odnést to podstatné. Tj., že bude třeba vychovávat žáky tak, aby si uměli představit i jiné způsoby uplatnění v globálním světě, než je tradiční zaměstnanecký poměr (bez porušování etických pravidel). A je nutné upravit výukové cíle škol směrem k tvořivému přístupu k práci - Osobní tvořivost jako mezinárodní hnutí transformující školství.

Martin Rusek 27.11.2013

Komentář

Pěkný text se zajímavým a podloženým podnětem. Zvláštní, že se právě pod ním nerozvinula diskuse. Jak je vidět, Spomocník je spíše místem pro získání zajímavých informací tichými dumaly a hromosvodem emocí několika hlasitců.
Sám text zařazuji na pearltrees a už ho řadím do povinné četby pro kurz didaktiky. Díky!

Bořivoj Brdička 4.3.2018

Komentář

Dokonalé shrnutí od Pavla Roubala: O (ne)současnosti a (ne)budoucnosti českého školství.

E Kocourek 4.3.2018

Komentář

Pan Roubal by měl hned zkraje upřesnit, zda ty jeho údaje jsou míněny vážně, nebo zda chce jenom rozvířit diskusi, nebo zda má pifku na někoho z IT branže a chce ho vytočit. Já to z toho páně Roubalova textu nepoznám.


Mohl bych komentovat většinu výroků, ale chci být stručný.


Ad 4. AI a robotika během cca 20 let zásadním způsobem ovlivní/nahradí ... -- Je sakramentský rozdíl mezi \"ovlivní\" a \"nahradí\", a pokud neupřesníte, jak ovlivní, jde o bezobsažné sdělení.
Ad 5. Virtuální realita bude ... -- Ano. A co má jako být?
Ad 6. Současná mládež a děti žijí ... -- Ano. A co má jako být?
Ad \"Během 20–30 let bude mít každý žák ve vyspělých zemích svého osobního digitálního asistenta\" -- Pokud to není míněno formálně, t.j. student sice bude mít své PDA, ale nebude je umět používat, pak já tvrdím, že to nebude mít každý student.


Ad \"Výuka bude pro každého žáka individuální (během 30 let).\" -- Nebude. Chce pan Roubal vsadit vejplatu?


Ad \"Co na to české školství? Nic. Nás se to netýká. ... České školství to ignoruje\" -- To jsou ty nepodložené řečičky nejspíš určené k vytáčení lidí z IT branže. Každá škola, kde vyučují programování nebo databáze, totiž připravuje studenty na situaci, že budou mít v kapse svoje PDA. Přesněji řečeno, oni ti studenti už dnes mají v kapse smartfoun, což vyjde s PDA nastejno. Jde o to, naučit je to používat efektivněji a efektivněji a ...


Ad \"(učiteli nenáviděné) mobily žáků\" -- Asi by to chtělo se pana Roubala zeptat, zda někdy byl v nějaké škole.


Ad \"Dominantním způsobem vyučování je frontální předávání znalostí učitele žákům formou výkladu.\" -- Ano, a co je na tom špatného?


Ad \"Často/většinou jsou to faktická data, která žáci dokáží najít za několik sekund na webu.\" -- Nepodložené módní řečičky. Kdyby nejdřív studenti nedostali výklad, nevěděli by, jaká faktická data hledat, a nenašli by je za několik sekund.
Ad \"K samostatnému posuzování kvality informací nejsou žáci vedeni téměř vůbec.\" -- Správně. To samostatné posuzování kvality informací totiž není úplně triviální záležitost a neumí to ani nejslovutnější vědátoři.
Ad \"Dominantním využitím digitálních technologií ve školství je promítání prezentací na interaktivní tabule.\" -- S prezentacema a s interaktivníma tabulema běžte do háje. Promítá se na projekční plochu (mnohdy paralelně s postováním na webu či na intranetu) a tak je to správně.



A k původnímu článku pana Brdičky, dvě poznámky:


1) Nejnovější administrativní opatření (cla) Trumpovy administrativy naznačují, že leckomu připadá, že pracovní místa v USA jsou sice ohrožena, ale výrazně více zahraniční konkurencí nežli bájným zaváděním automatizace.


2) V protikladu ke kreativcům, práce programátora (a možná i právníka ?) spočívá v hledání jakéhokoli řešení. Zda to řešení je či není originální zaměstnavatele nezajímá. A jak vypadá poměr počtu profesí, kde se požaduje originalita, proti profesím, kde se požaduje řešení problému?